تمرین چتربازان اسرائیلی برای حمله به سوریه

۰۵ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۰:۰۸ کد : ۱۹۱۹۱۴۷ سرخط اخبار

به گزارش ایسنا، این تمرینات از روز پنجشنبه و در منطقه نقب آغاز شد که تا صبح روز جمعه نیز ادامه داشت.

همچنین ارتش اسرائیل اعلام کرد که هدف اول این تمرینات سوریه است.

این تمرینات شامل چندین مرحله بود که فرود شبانه با هلی کوپتر آپاچی پشت خطوط دشمن با همه تجهیزات یکی از این مراحل بود.

اولین ماموریت سربازان اسرائیلی در عملیاتی این چنینی حضور در جایگاه های مناسب بود و اینکه برای مدت زمان طولانی بتوانند در این وضعیت باشند و غذا و آب در اختیار داشته باشند. سپس سازماندهی برای حملات علیه اهدافی در منطقه که از پیش تعیین شده یا در جریان درگیری ها تعیین خواهد شد آغاز می شود و سربازان پس از آن به پایگاه هایی موقت در سوریه بازمی گردند.

فرمانده این نیروها پیش از آغاز عملیات تمرینی به سربازان خود اعلام کرده بود: فرماندهی ارتش هدفی را در مقابل ما قرار داده و مطمئن است که ما با خشم و شدت این عملیات را علیه دشمن اجرا خواهیم کرد. دشمنان ما نیروهایشان را در مرزها برای حمله علیه ما مستقر کردند و ما به واسطه فرود پشت خطوط و صف آرایی در برابر آنها بر آنها پیروز می شویم.

یکی از سخنگوهای ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که مطمئن نیست عملیات چتربازان عملا جنگ خواهد بود یا خیر اما از این مساله اطمینان دارد که ارتش اسرائیل نمی تواند بدون این عملیات اقدامی را انجام دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر از پایگاه جذب نیروی اسرائیل که قرار بود به صف چتربازان بپیوندند بازدید و با دو تن از سربازان جدیدی که وارد تیم چتربازان شده بودند، گفت وگو کرد.

وی در دیدار با این دو سرباز اعلام کرد: اسرائیل "کشور" شماست و شما باید از آن دفاع کنید و بر دشمنانمان غلبه کنید. ما نیروهای دفاعی دولت مان هستیم و این مساله ادامه خواهد داشت. ما کشوری دیگری نداریم و به تقویت نیروهایمان ادامه می دهیم اما باید همواره برای تحقق پیروزی در جنگ آماده باشیم. شما قدرت دفاعی ما هستید و باید از روح همبستگی دفاع کنید.

نتانیاهو درباره مساله سوریه نیز اعلام کرد: ما سیاستی مشخص را درباره سوریه دنبال می کنیم و اجازه نمی دهیم که سلاح های پیشرفته و خطرناک از سوریه به حزب الله منتقل شود این خط قرمزی است که نباید از آن تجاوز شود و جامعه جهانی نیز از جدیت ما در این زمینه آگاه است اما چالش های دیگری به خاطر تحولات سوریه وجود دارد که ما باید برای آنها آماده باشیم.

کلید واژه ها: سوریه اسرائیل عملیات سربازان


نظر شما :