فاکس‌نیوز: روحانی میانه‌رو نیست

۱۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۹ کد : ۱۹۱۹۴۰۸ سرخط اخبار

یک شبکه خبری وابسته به نومحافظه کاران آمریکا ضمن ابراز تردید در خصوص میانه رو بودن رئیس جمهور جدید ایران، به اوباما توصیه کرده که از براندازان جمهوری اسلامی حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، فاکس نیوز، شبکه خبری وابسته به نومحافظه کاران آمریکا به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که نباید رئیس جمهور جدید ایران را یک میانه رو تصور کند و به جای آن باید از نیروهای برانداز در ایران حمایت کند.

بنابراین گزارش که به قلم یک خاخام یهودی به نام «آبراهام کوپر» و «هارولد برکمن» به رشته تحریر درآمده است، حسن روحانی را شخصی دانسته که در جریان آشوب های تیرماه 78 در تهران، خواستار اعدام دانشجویان دستگیر شده بوده و همچنین توانسته است در مذاکرات هسته ای، بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا تفرقه ایجاد کند.

در این گزارش تلاش شده است تا به نقل از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، انتخابات 24 خرداد که روحانی در آن به پیروزی رسید، انتخاباتی غیرعادلانه جلوه داده شود و همچنین از رئیس جمهور جدید ایران به خاطر حمایت از رئیس جمهور سوریه به عنوان خط مقدم مقابله با صهیونیسم انتقاد شده است.

نویسندگان گزارش همچنین به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا توصیه کرده اند که از نیروهای برانداز در ایران حمایت کند و از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان میلیون ها ایرانی ناامید از تغییر یاد کرده است.

همچنین به اوباما در این گزارش یادآوری شده است که روحانی در خصوص مساله هسته ای ایران، تصمیم گیرنده نهایی نیست.

فاکس نیوز نماینده همان تفکری در آمریکا محسوب می شود که چند روز قبل و در آستانه تغییر دولت در ایران تندترین تحریم های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب رساند.

کلید واژه ها: آمریکا اوباما


نظر شما :