موضع اتحادیه اروپا در قبال بحران مصر

۱۸ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۱ کد : ۱۹۱۹۶۸۴ سرخط اخبار
اتحادیه اروپا بر لزوم انجام تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران مصر تاکید ورزید و از تمام طرف ها خواست «راه حلی صلح آمیز» پیدا کنند.
 
به گزارش پرس تی وی، مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه (۱۶ مرداد، ۷ آگوست) در واکنش به بیانیه ریاست جمهوری مصر مبنی بر اینکه میانجیگری های بین المللی شکست خورده است، گفت «ما در رابطه با گزارش های اخیر، خیلی نگران هستیم.»
 
وی با اشاره با برناردینو لئون، نماینده اتحادیه اروپا برای میانجیگری در مصر افزود «اتحادیه اروپا از تمام گروه های سیاسی می خواهد که راه حلی صلح آمیز برای بن بست فعلی پیدا کنند. نماینده ما برای گفت وگو با همه گروه ها در مصر حاضر است.»
 
دفتر ریاست جمهوری مصر پیشتر اعلام کرد که بیش از ۱۰ روز تلاش های دیپلماتیک نمایندگان کشورهای خارجی از جمله امریکا برای حل بحران مصر با شکست روبرو شده است.
 
در بیانیه ریاست جمهوری مصر آمده است «دوره تلاش های دیپلماتیک امروز به پایان رسید. این تلاش ها نتوانست نتایج مطلوب را در پی داشته باشد.»
 
در این بیانیه همچنین اخوان المسلمین مصر مسئول شکست تلاش های دیپلماتیک و همچنین «رویدادها و تحولات متعاقب آن در رابطه با نقض قانون و به خطر افتادن امنیت عمومی» معرفی شده است.
 
این بیانیه بعد از میانجیگری اتحادیه اروپا و امریکا برای حل بحران مصر صادر شد؛ بحرانی که بعد از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور آغاز شد.
 
ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه امریکا، جان مک کین و لیندزی گراهام، سناتورهای شناخته شده امریکایی و همچنین نماینده اتحادیه اروپا به مصر سفر کردند و در آنجا به هیات هایی از امارات و قطر پیوستند.
 
کشور مصر از زمان برکناری مرسی عرصه تحولات خشونت باری است که طی آن ده ها تن که بیشتر آنها حامیان مرسی هستند، کشته یا زخمی شده اند.

 

کلید واژه ها: مصر اروپا


نظر شما :