افزایش توانایی تولید غنی سازی اورانیوم کره شمالی

۱۸ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۹۱۹۶۹۰ سرخط اخبار

یک موسسه آمریکایی بر اساس تصاویر ماهواره ای خود مدعی شد که کره شمالی توانایی تولید اورانیوم خود را دو برابر افزایش داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، براساس آخرین تصاویر دریافتی ماهواره ای، کره شمالی احتمالا در حال افزایش توانایی خود در غنی سازی اورانیوم در مجموعه هسته ای «یانگ بیون» است.

موسسه علوم و امنیت بین المللی آمریکا در گزارشی مدعی شده است که کره شمالی به نظر می رسد تاسیسات خود در سایت یانگ بیون در زمینه سانتریفیوژهای گازی که در روند تولید اورانیوم استفاده می شود را توسعه داده است.

ساخت و توسعه تاسیسات غنی سازی در حالی انجام می شود که دولت پیونگ یانگ اوایل سال جاری از طرح خود برای راه اندازی مجدد همه تاسیسات هسته ای خود که قبلا متوقف شده بودند خبر داد.

«دیوید آلبرایت» و «رابرت آواگیان» نویسندگان این گزارش نوشتند؛ تصاویر ماهواره ای دریافتی نشان می دهند که کره شمالی 2 اتاق کوچک در یک طبقه از این تاسیسات که برای نصب سانتریفیوژهای جدید ساخته شده است طراحی کرده است.

درحالیکه کره شمالی می گوید که سایت یانگ بیون دربردارنده 2 هزار سانتریفیوژ در سال 2010 است آلبرایت و آوایگان معتقدند که ساختمان جدید می تواند 4هزار سانتریفیوژ را در خود جای دهد و روند چرخه سوخت هسته ای در این سایت هسته ای را افزایش دهد.

کره شمالی تا کنون سه بار در سالهای 2006، 2009 و 2013 آزمایش هسته ای انجام داده است و به دنبال تشدید تنش میان آمریکا و کره شمالی، این کشور از توسعه توانایی های هسته ای خود خبر داده بود.

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :