گفتگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و امارات

۲۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۰۵:۱۰ کد : ۱۹۱۹۷۷۹ سرخط اخبار
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات طی تماس تلفنی با دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در باره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر صالحی در این گفتگوی تلفنی با اشاره به همکاریهای فی مابین در برخی زمینه ها و تصمیمات متخذه از سوی دولتین ایران و امارات که روند مناسب و خوبی را در پیش گرفته است ، ابراز امیدواری نمود که مناسبات فیمابین در همان مسیر حرکت کرده تا بتوان با برطرف کردن مشکلات موجود و هموار کردن بستر لازم ، زمینه نزدیکی هر چه بیشتر دو کشور را فراهم آورد. وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفتگوی تلفنی که پیرو تماس قبلی وزیر امور خارجه کشورمان انجام پذیرفت ، ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین با روی کار آمدن دولت جدید در ایران بیش از پیش گسترش یافته و تعمیق یابد.
 
وی با ابراز خوشوقتی از اعتماد متقابل ایجاد شده میان وزرای امور خارجه دو کشور، ابراز امیدواری نمود که این علائق و دوستی دو طرف پس از مسئولیت کنونی نیز تداوم یابد.
 
رایزنی در مورد تحولات مصر و سوریه و تبادل نظر در خصوص وضعیت ایرانیان مقیم امارات متحده عربی از دیگر محورهای گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و امارات در این تماس تلفنی بود.
 

 

کلید واژه ها: امارات وزیر امور خارجه


نظر شما :