رهبر کره شمالی از کارخانه تولید تلفن همراه هوشمند بازدید کرد+تصاویر

۲۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۶ کد : ۱۹۱۹۸۴۴ سرخط اخبار
رهبر کره شمالی از کارخانه تولید تلفن همراه هوشمند این کشور بازدید و از یک مدل جدید آن رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه واشنگتن پست، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از مدل جدید تلفن همراه هوشمند این کشور با نام «آریرانگ» تحت محیط اندروید رونمایی کرد.

کیم ضمن بازدید از کارخانه تولیدات تلفن همراه هوشمند ساخت کره شمالی از این مدل گوشی جدید ساخت داخل رونمایی کرد.

این درحالیست که ارائه خدمات تلفن همراه در این کشور همچنان غیرقانونی است و مشخص نیست که همه قطعات این گوشی واقعا در داخل کره شمالی ساخته و طراحی شده باشد.

«مارتین ویلیام» یک تحلیلگر مسائل کره شمالی میگوید؛ این گوشی احتمالا در چین ساخته می شود و سپس بی سروصدا از طریق مرزهای دو کشور وارد کره شمالی می شود و کارگران این کارخانه تظاهر به ساخت آن می کنند.

وی معتقد است که گوشی آریرانگ نیز در چین تولید می شود و با کشتی به کره شمالی منتقل می شود.

واشنگتن پست نوشت: هدف کره شمالی از تولید این گوشی بومی پاسخ به تقاضای داخلی و کاهش استفاده از گوشیهای خارجی برای مقابله با درز اطلاعات داخل این کشور به خارج در صورت استفاده از تکنولوژی ارتباطی خارجی است.

براساس این گزارش، میزان تقاضای تلفن همراه هوشمند در کره شمالی رو به افزایش است و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تلاش می کند با استفاده از گوشیهای بومی دسترسی راحت تری به کاربران داشته باشد و کنترل آنها راحت تر انجام شود. ضمن اینکه مصرف کنندگان داخلی گوشی های ارزانتری می توانند بخرند.

 

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :