مخالفان سوریه درصدد تشکیل "ارتش ملی"

۲۸ مرداد ۱۳۹۲ | ۰۰:۱۷ کد : ۱۹۲۰۰۸۲ سرخط اخبار

در اقدامی که از گسترش شکاف ها میان مخالفان سوریه حکایت دارد، ارتش آزاد سوریه از تصمیم ائتلاف ملی جهت تشکیل "ارتش ملی" انتقاد و خود را مسوول تشکیل ارتش ملی دانست.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط نوشت که ائتلاف ملی مخالفان سوریه روز شنبه به نشست های خود در خصوص تشکیل "ارتش ملی یکپارچه" و تشکیل دولت موقت پایان داد.

در همین راستا، یک منبع مخالف سوری تصریح کرد که "احمد طعمة" تنها نامزد تصدی پست نخست وزیری دولت موقت سوریه است.

وی پیش بینی کرد که اولین دولت مخالفان در ماه سپتامبر آتی تشکیل شود تا دستگاه اجرایی جهت خدمت رسانی به سوری ها در خارج از کشور و مناطق اشغال شده از سوی مخالفان مسلح باشد و ائتلاف ملی مخالفان نیز به ایفای نقش سیاسی بپردازد.

در همین راستا، محمد سرمینی، یکی از اعضای شورای ملی و عضو هیات اطلاع رسانی ائتلاف ملی مخالفان سوریه در گفت وگوی تلفنی با روزنامه الشرق الاوسط خاطرنشان کرد: هیات سیاسی ائتلاف احمد طعمة، تنها نامزد تصدی پست نخست وزیری را به نشست خود در استانبول فراخواهد خواند تا به برنامه های وی گوش فرا دهد.

وی با بیان اینکه طعمة نماینده"جریان اسلامی در دمشق است"، اظهار کرد: هیات سیاسی از هیات کل ائتلاف خواهد خواست تا گزینه طعمه را مورد بررسی قرار دهد و سپس وی را به عنوان نخست وزیر دولت موقت انتخاب کند.

محمد سرمینی این احتمال را داد که نشست هیات کل در اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم که بر اساس ساختاری که طعمه انتخاب می کند، دولت موقت در ماه آتی میلادی تشکیل شود.

سرمینی عنوان داشت: دولت موقت دارای 12 وزارتخانه خواهد بود که مهمترین آنها وزارت دفاع، کشور، کشاورزی، نیرو، اداره محلی، دارایی و اقتصاد، وزارت امور آوارگان، بازداشت شدگان و "شهداء" است.

وی اظهار کرد: نیروهای نظامی تسلیم فرمان ستاد مشترک ارتش خواهند بود و ستاد مشترک به منزله شاخه نظامی دولت موقت فعالیت خواهد کرد.

این مخالف سوری تصریح کرد: وزیران دولت جدید در مناطق "آزاد شده" و مناطق مرزی حضور خواهند داشت.

از سوی دیگر، فرماندهی عالی نظامی ارتش آزاد سوریه از نحوه تعامل ائتلاف ملی مخالفان سوریه با تشکیل "ارتش ملی" انتقاد و تاکید کرد، فرماندهی عالی نظامی ارتش آزاد نهادی است که مسوول تشکیل ارتش ملی است.

قاسم سعدالدین، سخنگوی فرماندهی عالی نظامی ارتش آزاد سوریه از ائتلاف ملی مخالفان خواست در مساله تشکیل ارتش ملی با ارتش آزاد هماهنگ باشد.

وی اعلام کرد: فرماندهی عالی ارتش آزاد در خصوص ارتش ملی چه از لحاظ افسران یا مسوولان آموزش آنها چیزی نمی دانست.

کلید واژه ها: سوریه ارتش ملی


نظر شما :