دور دوم مذاکرات سازش امروز برگزار می‌شود

۲۹ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۰:۵۶ کد : ۱۹۲۰۱۵۴ سرخط اخبار

یک مقام ارشد فلسطینی می گوید دور دوم مذاکرات سازش امروز بین نمایندگان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، دور دوم مذاکرات سازش امروز بین نمایندگان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان برگزار می شود. این خبر را یک مقام بلندپایه فلسطینی به خبرگزاری آسوشیتدپرس داده است.

دور اول این مذاکرات هفته گذشته در قدس اشغالی و پشت درهای بسته برگزار شد. این مقام فلسطینی از اعلام محل انجام این دور از مذاکرات خودداری کرده اما «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و نماینده اسرائیلی ها در مذاکرات سازش، پیش از آغاز این مذاکرات گفته بود میزبانی گفت وگوها به صورت رفت و برگشت است. با استناد به گفته وی، احتمالا مذاکرات امروز باید در رام الله و به میزبانی طرف فلسطینی برگزار شود.

از آن جا که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از دو طرف خواسته است جزئیات مذاکرات را به رسانه ها منتقل نکنند، این مقام فلسطینی اجازه نداده نام او عنوان شود.

امروز لیونی از پاسخ به سوال رادیو اسرائیل در مورد زمان و مکان برگزاری دور دوم مذاکرات خودداری کرده و گفت برگزاری مذاکرات بدون پوشش رسانه ای، اقدامی است که با هدف اعتمادسازی دوجانبه صورت می گیرد. پیش از این گفته می شد که دور دوم مذاکرات احتمالا ماه آینده برگزار می شود.

یک ماه قبل دور مقدماتی این مذاکرات با هدف تعیین چارچوب گفت وگوها در واشنگتن برگزار شد. این مذاکرات با میانجیری آمریکا و بعد از وقفه ای سه ساله بار دیگر به جریان افتاده است.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان سال 2010 در اعتراض به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، از این مذاکرات خارج شد. توقف این شهرک سازی ها یکی از شروط اصلی وی برای بازگشت به مذاکرات بود. با این وجود، وی در حالی به مذاکرات بازگشته که اسرائیلی ها همچنان به شهرک سازی ادامه می دهند.

کلید واژه ها: مذاکرات


نظر شما :