پایان دور جدید مذاکرات صلح خاورمیانه بدون اعلام نتایج

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۲:۱۶ کد : ۱۹۲۰۲۰۶ سرخط اخبار

 رسانه های عبری زبان گزارش دادند که دور جدید مذاکرات صلح خاورمیانه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین با دستاورد های مثبتی پایان یافت.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: هیات های مذاکره کننده اسرائیلی و فلسطینی شب چهارشنبه در هتل "الملک داوود" در قدس دیدار و در زمینه مسائل مهم پیش از سفر صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به روسیه که اواخر هفته جاری برگزار می شود، مذاکره کردند.

روزنامه مذکور به نقل از تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره کننده ارشد این رژیم در روند صلح خاورمیانه گزارش داد که "دیدار دیشب جدی و مهم بود".

یک منبع سیاسی آگاه نیز اعلام کرد: دو طرف توافق کردند که در آینده ای بسیار نزدیک دیداری ترتیب دهند تا مذاکرات در خصوص مسائل مهم ادامه داشته باشد.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع فلسطینی گزارش داد، در این نشست ایجاد راهکاری جهت بررسی پرونده های مربوط به امنیت، مرزها، قدس، شهرکسازی ها و غور اردن بررسی شد.

نشست مسئولان فلسطینی و اسرائیلی صبح روز گذشته در شهر قدس برگزار شد که تزیپی لیونی و صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و محمد اشتیه، یکی از رهبران فتح در آن حضور داشتند. نتایج این دیدار و جزئیات آن اعلام نشد.

پیشتر مارتین اندیک، نماینده آمریکا در مذاکرات صلح با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جهت پیشبرد روند صلح دیدار کرده بود.

پس از توقف سه ساله مذاکرات صلح خاورمیانه، مسئولان فلسطینی و اسرائیلی در اواخر ژوئیه گذشته توافق کردند تا مذاکرات را از سر بگیرند.


نظر شما :