درخواست پ.ک.ک از کردهای سوریه

۰۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۹۲۰۴۲۴ سرخط اخبار

پ.ک.ک و پژاک از کردهای سوریه خواستند تا به وطن خود بازگشته و از کردها در این کشور دفاع کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، جمیل بایک، رئیس جدید کمیته فرماندهی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در دیدار با هیاتی از کمیسیون حقوق بشر پارلمان کردستان عراق از جوانان کرد در سوریه خواست تا به کشور خود بازگردند و از خاک سوریه و "موجودیت کردها" در این کشور دفاع کنند.

هیات اعزامی پارلمان کردستان عراق به کوهستان های "قندیل" رفته تا با رهبران پ.ک.ک دیدار و با آنها در خصوص برگزاری کنفرانس سراسری کردها که قرار است اواسط ماه آتی در اربیل برگزار شود، مذاکره کند. در این مذاکرات رخدادهای سوریه و مهاجرت هزاران کرد سوریه به منطقه کردستان عراق نیز مورد بحث و مذاکره قرار می گیرد.

بایک در خصوص کنفرانس مذکور گفت: این کنفرانس باید از طرح ها و دستورالعمل های خارجی به دور باشد و نباید طرفی اراده خود را بر طرف دیگر تحمیل کند. این کنفرانس باید وحدت و موضع یکپارچه کردها در قبال رخدادهای تمام منطقه را فراهم کند.

در همین راستا، گروه زندگی آزاد (پژاک)، وابسته به پ.ک.ک در بیانیه ای خواهان بسیج عمومی کردها برای مقابله با جبهه تروریستی النصره در سوریه شد.

در این بیانیه آمده است: گروه های حامی برنامه های بیگانگان در منطقه که نسبت به دستاوردهای مردم کرد طی سال های اخیر حسادت می ورزند، در تلاشند تا با اقداماتی از طریق القاعده به کردهای سوریه حمله کنند و در این راستا فتواهایی برای "جهاد" علیه زنان و کودکان کرد صادر می شود که باید محکوم گردد.

پژاک اعلام کرد: آنها به شنیع ترین جنایت ها علیه کردها دست می زنند، به همین دلیل این یک وظیفه انسانی که از تمام جوانان خواسته شود به سوریه برگردند و از کردها دفاع کنند.

در همین راستا، تعدادی از شهروندان کرد مقیم مسکو با برپایی راهپیمایی، جنایت های گروه های تندرو علیه کردها در سوریه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با برافراشتن پلاکاردهایی خواهان پایان محاصره مناطق کردنشین در سوریه شدند.

آنها همچنین از جامعه بین الملل خواستند تا وارد عمل شده و عاملان جنایت علیه زنان، کودکان و غیرنظامیان بیگناه را مجازات کنند.

کلید واژه ها: سوریه کردستان


نظر شما :