استقرار ششمین ناو جنگی آمریکا در دریای مدیترانه

۰۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۹۲۰۶۶۹ سرخط اخبار

مقام های نظامی آمریکا در حالی از استقرار ششمین ناو جنگی این کشور در دریای مدیترانه خبر می دهند که احتمال حمله نظامی مستقیم و محدود غرب به سوریه همچنان وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ استقرار ناو جنگی یو اس اس سن آنتونیوی آمریکا در دریای مدیترانه بخشی از حمله نظامی مستقیم و محدود کشورهای غربی بر ضد سوریه خواهد بود.

مقام های نظامی آمریکا اعلام کردند، این ناو جنگی که صدها تفنگدار دریایی را با خود به همراه آورده است برای هدف دیگری وارد منطقه شده و واشنگتن هیچ طرح و برنامه ای برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ندارد.

یکی از مقام های رسمی آمریکا در این باره تاکید کرد، حضور ناو سن آنتونیو در دریای مدیترانه یک برنامه بلند مدت بوده ولی مقام های رسمی آمریکایی بر این باورند که حضور این ناو در منطقه اقدامی احتیاط آمیز بوده تا این ناو در شرایط حساس کنونی در کنار سایر ناوهای آمریکایی باشد.

این ناو جنگی آمریکا روز پنج شنبه از کانال سوئز عبور کرده است و روز جمعه دستورات جدیدی را دریافت کرده تا در شرق دریای مدیترانه مستقر شود. این یکی از سه ناو جنگی آمریکایی است که 2200 تفنگدار دریایی در اختیار دارد.

دولت اوباما روز گذشته اسناد و شواهدی را منتشر کرد که مدعی است دولت سوریه بر ضد شهروندان خود از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.

آمریکا ادعا کرده است که در حمله شیمیایی 21 اوت در حومه دمشق بیش از 1400 نفر از جمله 400 کودک کشته شده اند و واشنگتن قصد دارد تا دولت بشار اسد را مجازات و تنبیه کند.

 

کلید واژه ها: ناو جنگی آمریکا سوریه دریای مدیترانه


نظر شما :