قدردانی سازمان ملل از کمک‌ ایران به مردم سوریه

۱۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۲۱۰۰۹ سرخط اخبار

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه از کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به کشور بحران زده سوریه تقدیر کرده است.

به گزارش پرس تی وی خانم والری آموس، هماهنگ کننده کمک های اضطراری و معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه، روز پنج شنبه (۵ سپتامبر، ۱۴ شهریور) در دیدار با محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، از تهران خواست به تسهیل روند انتقال و وصول کمک های بشردوستانه جامعه جهانی به مردم سوریه کمک کند.

وی همچنین از مساعدت دمشق در تسهیل روند توزیع کمک های خارجی به مردم سوریه خبر داد و به مذاکرات خود با مقامات سوریه و نیز تدابیر سازمان ملل برای انتقال و اعطای کمک های بشردوستانه به مردم این کشور عربی اشاره کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه از کمک های جمهوری اسلامی ایران به آسیب دیدگان سوری به ویژه در زمینه تامین اقلام دارویی و بهداشتی قدردانی کرد.

وی همچنین اقدام جمهوری اسلامی ایران را در برگزاری نشست سه جانبه میان سوریه، سوئیس و ایران برای هماهنگی در کمک رسانی به مردم سوریه، ستود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز در این دیدار، درباره مساعدت انسان دوستانه تهران به مردم سوریه بعد از آغاز بحران در این کشور عربی، گزارش داد.

محمدرضا رئوف شیبانی، محاصره اقتصادی سوریه را علت اصلی نابسامانی اوضاع بشردوستانه در این کشور عربی دانست و گفت: تحریم های غرب بیش از دولت سوریه، زندگی مردم سوریه را تحت تاثیر قرار داده است.

سفیر تهران در دمشق، همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه کمک و مساعدت بیشتر و تلاش بشردوستانه برای رفع مشکلات مردم سوریه ابراز کرد.

ایران تاکنون چندین محموله از تدارکات بشردوستانه از جمله مواد غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی به سوریه ارسال کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران نیز چند روز قبل از آمادگی این جمعیت برای کمک به هلال احمر سوریه خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر ایران در کشورهای همسایه سوریه نسبت به کمک به برپایی اردوگاه و همچنین کمک به پناهجویان اقدام کرده است و آمادگی داریم به محض اعلام درخواست کمک، امدادرسانی به صورت غذایی و اقلام امدادی صورت گیرد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون صحنه درگیری و ناآرامی های مرگبار است؛ بر اساس گزارش های منتشر شده، قدرت های غربی و متحدان منطقه ای آنان به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از
شبه نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می کنند.

این درحالی است که به گزارش سازمان ملل، ناآرامی در سوریه بیش از صد هزار کشته و صدها هزار آواره و بی خانمان برجا گذاشته است.

سازمان ملل روز سه شنبه (سوم سپتامبر، ۱۲ شهریور) اعلام کرد، آمار شهروندان سوری که از بیم جان کشور خود را ترک کرده اند، از مرز دو میلیون نفر گذشته است.

کلید واژه ها: سوریه بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران مردم سوریه


نظر شما :