دیدار رهبر کره‌شمالی با ستاره آمریکایی+تصاویر

۱۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۰:۵۹ کد : ۱۹۲۱۰۴۶ سرخط اخبار

 ستاره سابق بسکتبال حرفه ای آمریکا که به کره شمالی رفته بود همراه با رهبر این کشور یک مسابقه بسکتبال را به تماشا نشست و در جریان شام، "گفت وگوی صمیمانه ای" با وی داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، خبرگزاری رسمی کره شمالی بدون اینکه اطلاعاتی درباره گفت وگوی این دو نفر درخصوص موضوع "کنت بائه"، آمریکایی محکوم شده در کره ارائه دهد، اوایل امروز (شنبه) گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که به گرمی از "دنیس رادمن"، ستاره بازنشسته ان بی ای استقبال می کرد، او را دوستی خوب دانست و به وی گفت هر زمان که بخواهد می تواند از کره شمالی دیدار کند و روزهای دلپذیری داشته باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری کره شمالی، رادمن از کیم جونگ اون که "وقت گرانبهایش را به ملاقات با او اختصاص داد"، تشکر و عبارت "وفاداری نیکو به آمریکایی ها" را در مورد او به کار برد.

وی افزود، به ارتقای ورزش های گوناگون و تبادلات فرهنگی با این کشور کمک خواهد کرد.

رادمن صبح امروز پس از یک سفر چهار روزه پیونگ یانگ را ترک کرد.
به محض ورود رادمن به کره شمالی روز سه شنبه گذشته یک منبع وزارت ورزش کره شمالی که خواست نامش فاش نشود گفته بود، دیدار او هیچ ربطی به آمریکایی بازداشت شده در کره ندارد.

وی افزود، آنها از اواخر ژوئیه در حال آماده سازی برای دیدار رادمن هستند.

وقتی در ماه فوریه از رادمن پرسیده شده بود که چگونه سفر وی به روابط دو کشور کمک خواهد کرد، به شینهوا گفته بود: در خصوص روابط هیچ کس نمی تواند کاری انجام دهد. از مردم متنفر نباشید. زندگی در این باره نیست. من به او (کیم جونگ اون) عشق می ورزم. او فرد حیرت انگیزی است.

اگر چه مقامات آمریکایی سفر رادمن را به خاطر اینکه یک حمایت تبلیغاتی از کیم جونگ اون محسوب می شد مورد تایید قرار ندادند اما او گفت، "دیپلماسی بسکتبال"، می تواند روابط را گرم کند.

کلید واژه ها: کره شمالی


( ۲ )

نظر شما :