رهبر کره شمالی یک فرزند دختر دارد!

۱۸ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۳ کد : ۱۹۲۱۱۱۲ سرخط اخبار

دنیس رادمن ستاره سابق لیگ NBA و دوست نزدیک رهبر کره شمالی که به پیونگ یانگ سفر کرده بود گفت؛ رهبر کره شمالی دارای یک فرزند دختر است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، به گفته دنیس رادمن ستاره سابق بسکتبال حرفه ای آمریکا که تا کنون 2 بار به پیونگ یانگ سفر کرده است، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی یک بچه دختر دارد.

براساس این گزارش، «ری سول جو» همسر رهبر کره شمالی در عکس هایی که سال گذشته از وی منتشر شد به نظر باردار می آمد اگر چه این موضوع رسما تایید نشد. ری سول سپس از انظار عمومی برای مدتی ناپدید شد و اکتبر گذشته دوباره دیده شد.

رادمن که از دوستان نزدیک کیم جونگ اون به شمار می رود به روزنامه گاردین گفت که او دخترِ کوچک خانواده کیم با نام «جو آئه» را از نزدیک دیده است و با خانم ری سول جو هم صحبت کرده است.

به گفته رادمن، رهبر کره شمالی پدر خوبی است!

کیم جونگ اون سومین عضو خانواده اش است که بر کره شمالی حکومت می کند و گفته می شود که در حال حاضر 30 ساله است. وی دسامبر سال 2010 برخلاف اینکه سومین پسر خانواده محسوب می شد جانشین کیم جونگ ایل (پدرش) شد.

طبق قوانین کره شمالی دختر کیم جونگ اون نمی تواند جانشین او شود و حکومت را دست بگیرد؛ هر چند که زنان خانواده کیم از جمله عمه رهبر کره شمالی نفوذ زیادی در قدرت دارند.

اخبار مربوط به کره شمالی به صورت عام و رهبر این کشور به طور خاص به دلیل فضای بسته خبری همواره مورد توجه جامعه بین المللی بوده است. این درحالیست که رهبر جدید و جوان کره شمالی طی دو سال اخیر تلاش کرده است که بعضی از محدودیت های سفت و سخت در این کشور را کاهش دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس برای اولین بار موفق شد در این کشور یک دفتر خبری تاسیس کند اگر چه 2 نفر از کارمندان آن بومی هستند و 2 نفر دیگر هر چند وقت یکبار به پیونگ یانگ سفر می کنند.

کره شمالی سال گذشته بعضی از محدودیت های اجتماعی از جمله خوردن فست فود و دوچرخه سواری برای زنان را نیز لغو کرد.

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :