ونزوئلا کاردار و دو دیپلمات آمریکا را اخراج کرد

۰۹ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۹۲۲۲۵۵ سرخط اخبار

رئیس جمهوری ونزوئلا دستور اخراج یک دیپلمات ارشد آمریکا در کاراکاس و دو تن دیگر از مقامات سفارتخانه آمریکا را صادر کرد. این افراد به توطئه برای اقدام خرابکارانه با همدستی اپوزیسیون ونزوئلا متهم هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، به کلی کیدرلینگ، کاردار سفارت آمریکا که این پست را از سال 2011 در اختیار دارد و دو دیپلمات دیگر فرصت 48 ساعته داده تا خاک ونزوئلا را ترک کنند.

این رهبر چپ گرای ونزوئلا در سخنرانی خود گفت: "یانکی ها به خانه تان بروید. از ونزوئلا خارج شوید."

نیکولاس مادورو در ادامه اشاره کرد که الیاس خوا، وزیر امور خارجه ونزوئلا را مامور "بیرون اندختن" این سه دیپلمات کرده است. آمریکا و ونزوئلا از سال 2010 هیچ سفیری در کشورهای یکدیگر نداشته اند و کیدرلینگ به عنوان یکی از دیپلمات های ارشد آمریکا در کاراکاس محسوب می شد.

یک مقام سفارتخانه آمریکا در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت که دو دیپلمات دیگر الیزابت هوندرلند و دیوید مات هستند که در بخش عملیات های سیاسی فعالیت دارند.

این مقام در ادامه عنوان داشت که سفارتخانه هنوز اطلاعیه رسمی مبنی بر اخراج دیپلمات ها از خاک کاراکاس از سوی دولت ونزوئلا دریافت نکرده است.

نیکولاس مادورو در سخنرانی خود تاکید کرد که این دیپلمات ها با راست گرایان افراطی ونزوئلا که به گفته وی اپوزیسیون هستند دیدار کردند وهدف آنها این بوده تا مخالفان را تامین مالی کرده و آنها را برای اقدام خرابکارانه در سیستم اقتصادی و برق آماده کنند.

اوایل ماه جاری مادورو اپوزیسیون ونزوئلا را به اقدام خرابکارانه در خطوط اصلی برق متهم کرد که 70 درصد از این کشور را دچار مشکل کرد.

رهبر ونزوئلا همچنین در ماه های اخیر مخالفان خود را به سنگ اندازی در روند پیشرفت کشورش متهم کرده است و این در حالی است که ونزوئلا با مشکل کمبود غذا و سایر کالاهای اساسی رو به روست.

مادورو گفت: اقدامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اصلا اهمیت ندارد. ما به یک دولت امپریالیستی اجازه نمی دهیم تا پول خود را وارد کشورمان کرده و شاهد باشد که چگونه از آن برای توقف فعالیت های شرکت ها و قطع برق ونزوئلا استفاده می شود.

وی گفت که دولتش "مدارک کافی" در اختیار دارد که رویکرد "خصومت آمیز، غیرقانونی و مداخله جویانه" مقام های سفارت آمریکا را نشان می دهد.

مادورو همچنین در پنجم مارس دو وابسته نظامی سفارت آمریکا را اخراج کرد که این اقدام ساعاتی پیش از مرگ هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا بود.

رییس جمهوری ونزوئلا گفته است: من به وزیر امور خارجه دستور دادم این دیپلمات های آمریکایی را از کشور اخراج کند. این افراد 48 ساعت وقت دارند خاک ونزوئلا را ترک کنند.

کلید واژه ها: ونزوئلا مادورو


نظر شما :