وزیر خارجه بحرین:

به دنبال بهبود روابط با تهران هستیم

۰۹ مهر ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۹ کد : ۱۹۲۲۲۸۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه بحرین در گفت وگو با روزنامه عربستانی الحیات تأکید کرد که کشورش از بهبود روابط با تهران استقبال می کند و دو کشور را روابط ریشه داری به هم پیوند می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس « خالد بن أحمد بن محمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین در گفت وگو با روزنامه عربستانی «الحیات»، تأکید کرد که ایران کشور همسایه ای مهم برای بحرین است.

خالد بن حمد گفت: پنهان نمی کنم که به دنبال روابط بهتر با تهران هستیم زیرا ایران کشوری بزرگ است و ما در گام نخست روابط  بسیار خوبی از هر جهت با این کشور همسایه داریم.

وی افزود: علی رغم اختلاف نظرها اما روابط ریشه داری میان دو کشور چه در میان مردم و چه به صورت رسمی وجود دارد و ما به دنبال بهبود روابط با ایران هستیم زیرا ایران صفحه جدیدی را گشوده که با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید رویکردهای جدیدی نیز ایجاد شده و ما همواره دستانی که به سوی ما دراز شده را می فشاریم.

وزیر امور خارجه بحرین تأکید کرد که منامه به دنبال بهبود روابط با ایران است به همین دلیل در اظهارات خود از بسیاری از مسائل چشم پوشی می کند تا روابط با تهران بهتر شود.

 

خالد بن حمد در پاسخ به سوالی درباره فصل مشترک سخنان «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران درباره تحولات منطقه و ابراز نگرانی از تحولات منطقه به خصوص عراق، سوریه و بحرین گفت: سخنان رئیس جمهور ایران مسئله تازه ای نیست و رئیس جمهور سابق نیز همواره همین سخنان را تکرار می کرد زیرا هر بار که ایران از مسئله سوریه سخن می گوید بحرین را نیز با آن همراه می کند.

وی افزود: درباره این مسئله با برادرم آقای « محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران گفت وگو کرده ام و به او اعلام کردم که این مسئله ما را آزار می دهد، اما استفاده رئیس جمهور آمریکا از این مسئله پدیده تازه ای است و هنگامی که از بحران طائفه ای در منطقه سخن گفت شرایط سوریه و بحرین و عراق را یکسان دانست و این موضوع برای ما قابل قبول نیست.

وزیر خارجه بحرین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا از این لحن جدید برای راضی کردن ایران استفاده کرده است، گفت: نمی دانم درباره این موضوع اطلاعاتی ندارم ولی می خواهم بگویم که قرار دادن بحرین در کنار کشورهای دیگر منطقه که با بحران روبرو شده اند غیر عادلانه است

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :