تصاویر: پیراهن‌های عجیب برای رهبران دنیا

۱۶ مهر ۱۳۹۲ | ۲۲:۴۸ کد : ۱۹۲۲۶۰۳ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: مرسوم است که رهبران دنیا برای عکس دسته جمعی نشست اپک (همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک) لباس های سنتی به تن کنند. باراک اوباما سعی کرد از دست این پیراهن های احمقانه خلاص شود اما آنها امسال بازگشته اند.

دو مرد دیوانه و وحشی؟ نه این دو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جان کری، وزیر خارجه امریکا هستند که در بالی اندونزی پیش از شرکت در مراسم شام با یکدیگر دست می دهند.

رئیس جمهور کلینتون در حالی که پیراهنی سفید موسوم به بارونگ تاگالونگ پوشیده است در کنار کو چن-فو از تایوان و نخست وزیر تایلند ایستاده است. کلینتون سنت پوشیدن پیراهن های متفق الشکل را برای عکس دسته جمعی را از سال 1993 آغاز کرد.

رهبران دنیا در مراسم اپک در مالزی پیراهن سنتی این کشور موسوم به باتیک را پوشیده اند.

کلینتون و 20 رهبر دیگر اپک در نشست برونئی.

جورج بوش، رئیس جمهور سابق امریکا و جیانگ زمین، رئیس جمهور چین در نشست شانگهای اپک.

جورج بوش و ولادیمیر پوتین با روپوش های ابریشمی در نشست سران اپک در شانگهای.

پانچوی شیلیایی ها بر تن پوتین و جورج بوش در نشست سران اپک در سانتیاگو.

تاکسین شیناواترا به همراه جورج بوش در نشست سران اپک در بانکوک.

استفان هارپر، نخست وزیر کانادا در حال صحبت با رئیس جمهور شیلی در نشست هانوی.

مدودف و هو جین تائو در نشست اپک در لیما، پرو.

سوماچی ونگساوات، نخست وزیر تایلند- جورج بوش و لی میونگ باک، رئیس جمهور کره جنوبی و تارو آسو، نخست وزیر ژاپن در نشست سران اپک در لیما، پرو.

شانزدهمین نشست سران اپک در لیما، پرو.

سال 2011 اولین دوره بود که ایالات متحده میزبان این نشست بود. این نشست در جزیره هاوایی برگزار شد. در این نشست خبری از پوشیدن لباس های سنتی نبود. اوباما در این مورد گفت: "من تصاویر نشست های قبلی اپک و لباس هایی که در آن پوشیده شده بود را نگاه کردم و فکر می کنم این سنتی است که باید آن را بشکنیم. ما به آنها یک پیراهن دادیم و به شما قول می دهم اگر آنها بخواهند که آن را بپوشند خیلی خوب می شود. اما شکایت زیادی درباه شکستن سنت دوره های قبلی به ما نشد."

یک هفته قبل از اینکه اوباما از پوشیدن لباس های سنتی در عکس دسته جمعی نشست سران اپک خودداری کند. وی در این عکس که قبل از مراسم شام در بالی اندونزی گرفته شده است لباس مشابه بقیه رهبران آسیای شرقی پوشیده است.

منبع: واشنگتن پست

کلید واژه ها: اپک نشست سران اپک


نظر شما :