اتحادیه عرب فردا درباره سوریه تشکیل جلسه می‌دهد

۱۶ مهر ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۱ کد : ۱۹۲۲۶۱۳ سرخط اخبار

 اتحادیه عرب فردا (چهارشنبه) نشستی را با موضوع سوریه و فلسطین در سطح نمایندگان دائم این اتحادیه برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا) این نشست به ریاست عاشور بو راشد، نماینده دائم لیبی در اتحادیه عرب برگزار می شود.

قرار است در این نشست حاضران دربراه آخرین تحولات سوریه، تلاش های کشورهای عربی برای ایجاد راهکاری سیاسی جهت حل بحران این کشور و حمایت از مخالفان سوریه در تشکیل هیاتی واحد برای شرکت در نشست ژنو 2 گفت وگو کنند.

فاضل جواد، معاون سیاسی دبیرکل اتحادیه عرب در گفت وگو با جمعی از خبرنگاران تصریح کرد: در نشست فوق مسائل متعددی از جمله تحولات اخیر سوریه، نحوه هماهنگ کردن اقدامات کشورهای عربی درباره سوریه و نحوه فراهم سازی زمینه برای برگزاری نشست مشترک عربی -اروپایی در سطح نمایندگان، سفیران کشورهای عضو اتحادیه عرب و همتایان اروپایی آن ها که قرار است پنجم نوامبر برگزار شود، بررسی خواهد شد.

وی افزود: در این نشست در مورد نحوه عملکرد کشورهای عربی در قبال تصمیم جمهوری چک برای انتقال سفارتش از تل آویو به قدس گفت وگو خواهد شد.

علاوه بر این تحولات اخیر فلسطین و تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی نیز از دیگر موضوعات این نشست است.

فاضل جواد با بیان اینکه تعیین معاون جدید دبیرکل اتحادیه عرب یکی دیگر از موضوعات نشست فردا است اعلام کرد برخی از کشورهای عربی برای این منصب نامزدی را معرفی کرده اند.

معاون سیاسی دبیرکل اتحادیه عرب در پاسخ به سوالی درباره کنفرانس ژنو2 گفت: برگزاری نشست ژنو2 بر پایه حضور مقامات نظام سوریه و مخالفان نظام متکی است، نظام سوریه آمادگی خود را برای حضور در این نشست اعلام کرده است ولی مخالفان سوریه هنوز به موضع واحدی درباره شرکت در نشست فوق نرسیده اند و ما هنوز در انتظار دیدن موضع مخالفان سوریه در این زمینه هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: زود است که بگوییم نشست ژنو 2 برگزارنمی شود، اما تمام شاخص های موجود نشانگر این امر هستند که امکان دارد برگزاری نشست فوق از زمان پیشنهادی به تعویق افتد.

کلید واژه ها: اتحادیه عرب


نظر شما :