آزمایش شیمیایی کره‌شمالی بر روی زندانیان سیاسی

۲۲ مهر ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۲ کد : ۱۹۲۲۸۹۹ سرخط اخبار

 نتایج یک گزارش منتشر شده در آمریکا نشان می دهد، کره شمالی از زندانیان سیاسی ای که در اردوگاه های کار اجباری نگهداری می شوند، برای آزمایشات شیمیایی استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، این گزارش از سوی موسسه آمریکا - کره در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا منتشر شده و اتهاماتی را به کره شمالی نسبت داده است. این گزارش از شهادت زندانی ها و زندانبانان پیشین این اردوگاه ها که آنجا را ترک کرده اند، به دست آمده است.

یکی از ماموران فراری که به عنوان یک مقام امنیتی در کمپ شماره 22 اردوگاه گولاگ کار می کرد، از آزمایشاتی سخن گفت که در آنها زندانی های سالم را در یک اتاقک شیشه ای قرار داده و در حالی که گاز به داخل اتاقک انتقال داده می شد، متخصصان بر تاثیرات آن نظارت می کردند.

این شخص معروف به "کوون کیوک" در این خصوص گفته است: معمولا خانواده ها در کنار هم بودند و زندانیان تنها نیز به طور جداگانه و در گوشه ای از اتاقک می ایستادند، و دانشمندان نیز از بالا، رویه را مشاهده می کردند.

وی گفت: من دیدم که یک خانواده که روی آنها گاز اختناق آور امتحان شد مردند. والدین که در حال تهوع و مرگ بودند تا لحظه آخر سعی می کردند که با تنفس دهان به دهان، دختر و پسر خود را نجات دهند.

کیوک گفت: من برای اولین بار متاثر شدم و فهمیدم که حتی زندانی ها نیز قادر به مهربانی و عاطفه قوی بشری هستند.

یک نظامی پیشین کره شمالی نیز از حضور خود در چنین آزمایشاتی در جزیره ای در سواحل غربی شبه جزیره کره خبر داد که شبیه گزارش یک گروه حقوق بشر بود که در ماه ژوئن در سئول منتشر شد و مدعی شد که در جزیره ای در استان هامپیونگ، بر روی کودکان ناتوان آزمایشات تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی انجام می گیرد.

این بررسی نشان می دهد که کره شمالی قادر است در سال 4500 تن مواد شیمیایی تولید کند، اما در صورت بروز این جنگ این توانایی وجود دارد که حجم تولید به 12 هزار تن برسد.

مواد شیمیایی که کره شمالی تولید می کند شامل هیدروژن سیانید، سارین، تابون، کلورین و برخی مواد از خانواده گاز خردل است.

کلید واژه ها: کره شمالی


( ۱ )

نظر شما :