نتانیاهو: باور کنید حمله می کنم!

۲۶ مهر ۱۳۹۲ | ۰۱:۰۸ کد : ۱۹۲۳۰۶۵ سرخط اخبار

"یووال استنیتز " وزیر امور استرانژیک اسرائیل امروز در پارلمان این رژیم، گرایش جدید جامعه بین المللی برای تعامل با ایران را نگران کننده نامید و هشدار داد که مبادا چنین سازشی با "معاهده مونیخ"با هیتلر مشابهت پیدا کند!

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ اشاره وزیر امور استراتژیک اسرائیل به حادثه تاریخی کنفرانس مونیخ در سال 1938 است که در آن دو کشور انگلستان و فرانسه به قصد اجتناب از جنگ به خواسته های آلمان نازی تسلیم شدند. این توافق البته یک سال بیشتر طول نکشید و با اغاز جنگ بر باد رفت.

وزیر امور استراتژیک اسرائیل گفت ما با امید و نگرانی مباحثات اتمی در ژنو را دنبال می کنیم . اسرائیل در این وقایع علائم نگران کننده ای می بیند . ما نمی خواهیم که مذاکرات ژنو 2013 به معاهده مونیخ در 1938 تبدیل گردد.

این در حالی است که دیروز هم ، با اغاز مذاکرات میان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک، بنیامین نتان یاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنانی در پارلمان ، از حمله احتمالی پیشگیری کننده علیه مراکز هسته ای ایران صحبت کرد.

او که بمناسبت سالروز جنگ میان اعراب و اسرائیل در سال 1973 سخن می گفت ، با اشاره به آن حوادث – که اسرائیل در آن غافلگیر شده بود – گوشزد کرد که یکی از درس هائی که باید از این جنگ بگیریم جدی گرفتن دشمن و خودداری از بی توجهی نسبت به علائم خطر است.

او گفت برای ما ممنوع است که از حمله بازدارنده خودداری کنیم.


نظر شما :