نکات مثبت مذاکرات ژنو از نگاه ترقی

۲۸ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۲۳۱۷۳ سرخط اخبار

معاون بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: نقد و بررسی مردم و نخبگان سیاسی درباره مذاکرات، با نقشی که مقام معظم رهبری در سیاست خارجی دارند، منافاتی ندارد.

حمیدرضا ترقی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "مقام معظم رهبری سیاست های کلی سیاست خارجی را ابلاغ می کنند ولی وارد ریز جزئیات نمی شوند"، اظهار کرد: اختیاراتی که به دولت داده می شود در چارچوب سیاست های کلی طبیعتاً به عهده خود دولت است و دولت باید ببیند چگونه آن را به سرانجام برساند.

وی افزود: اگرچه از موضع گیری مقام معظم رهبری از سفر نیویورک می توان اینطور استنباط کرد که ممکن است در این نوع مذاکرات برخی اقدامات نابجا نیز وجود داشته باشد و مورد تذکر رهبری قرار بگیرد ولی این موضوع نافی این نیست که مردم و نخبگان سیاسی و احزاب نظارت دقیق داشته باشند و اظهار نظر و نقد و بررسی کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در عین حال تاکید کرد: این نقد و بررسی ها بر هر ترتیب باید منطبق با انصاف و واقعیت ها باشد و گروه مذاکره کننده و اعمال کننده سیاست خارجی باید تقویت شوند و تضعیف نشوند.

وی در ادامه با بیان اینکه "خارج کردن موضوع مذاکرات هسته یی از دیدگاه های سیاسی و سوق دادن آن به سمت دیدگاه های کارشناسی می تواند یک موفقیت برای گروه مذاکره کننده ایران تلقی شود"، افزود: تاکنون هر بحثی که پیش می آمد بیشتر بخاطر مسایل سیاسی بوده است تا فنی؛ بنابراین انتقال نگاه سیاسی به نگاه فنی گام بلندی در این راستا تلقی می شود.


نظر شما :