بستن فردو در دستور کار ایران نیست

۲۹ مهر ۱۳۹۲ | ۰۴:۱۷ کد : ۱۹۲۳۲۲۱ سرخط اخبار

عضو کمیسیون امنیت ملی می گوید چیز محرمانه ای در مذاکرات هسته ای وجود ندارد وبرخی افراد به این مساله دامن می زنند.

محمد حسین آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص حضور عراقچی و تخت روانچی اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در نشست کمیسیون امنیت ملی و توضیحات انها درباره مذاکرات ژنو، گفت:آقای عراقچی در این جلسه توضیح دادند که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در مذاکرات به طرف غربی اعلام کرده است که ایران به هیچ وجه تحریم غنی سازی را نمی پذیرد و بسته شدن سایت فردو اراک نیز در دستور کار تیم مذاکره کننده نیست.

وی ادامه داد: همچنین درباره پذیرش پروتکل الحاقی اعضای مذاکره کننده تاکید کردند که این امر، جزو اختیارات مجلس است و آنان در مذاکرات خود این موضوع را به طرف غربی اعلام کرده اند.

آصفری در خصوص ارزیابی اش از محرمانه ماندن مذاکرات هسته ای هم ، اظهار داشت: در مذاکرات ایران امر محرمانه ای نبوده است و برخی افراد، بی جهت به این مساله دامن می زنند.

وی در عین حال اقدام وزیر خارجه در طرح این مساله را اشتباه خواند و اظهار داشت:اگر امروز اعضای تیم مذاکره کننده ما با اقتدار در مذاکرات حاضر می شوند به پشتوانه حمایت مردمی و رهبری انقلاب است . بنابراین عنوان کردن این مساله ضرورتی نداشت ،چرا که در مذاکرات ما امر محرمانه ای وجود ندارد.

کلید واژه ها: تیم مذاکره کننده


نظر شما :