تیر به خودی جمهوری خواهان

۲۹ مهر ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۹۲۳۲۵۴ سرخط اخبار

به گزارش US Viewer به نقل از سی ان ان: براساس جدید ترین نظرسنجی که پس از پایان تعطیلی دولت صورت گرفته است، بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند که کنترل مجلس نمایندگان توسط جمهوری خواهان، تبعات بدی برای کشور دارد. نظرسنجی سی ان ان و او آر سی نشان می دهد که شش نفر از هر ده نفر از آمریکایی، معتقدند که جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان باید عوض شود.

این نظرسنجی که از روز جمعه تا یکشنبه، پس از پایان تعطیلی 16 روزه ی دولت صورت گرفته است. تعطیلی دولت توسط جمهوری خواهان محافظه کار مجلس نمایندگان برای لغو قانون بیمه ی درمانی اوباما انجام شد. براساس نظرسنجی سی ان ان، 54 درصد از مردم معتقدند که کنترل مجلس نمایندگان توسط جمهوری خواهان، برای کشور خوب نیست. این میزان نارضایتی از نمایندگان جمهوری خواه 11 درصد در مقایسه با دسامبر گذشته، یعنی بعد از انتخابات 2012 که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را حفظ کردند، کاهش یافته است.

تنها 38 درصد از مردم با کنترل جمهوری خواهان بر مجلس نمایندگان موافق هستند، این میزان 13 درصد از پایان سال گذشته تاکنون، کاهش یافته است. این اولین بار از سال 2010 که جمهوری خواهان توانستند کنترل مجلس نمایندگان را به دست بیاورند، است که اکثریت مردم معتقدند که کنترل مجلس توسط آنها برای کشور بد می باشد.

اکثریت مردم خواستار برکناری بینر هستند

بینر در پایان تعطیلی دولت گفت «ما به خوبی مبارزه کردیم. فقط نبردیم» درحالی که بینر در کنار جمهوری خواهان از پایان یافت بحران خوشحال هستند، اما در نظرسنجی جدید نکته ای برای تحسین وجود ندارد. کیتینگ هلند، مدیر یخش نظرسنجی سی ان ان معتقد است «جان بینر همانند جمهوری خواهان اوضاع بدی دارد. 63 درصد از مردم آمریکا معتقدند که بینر باید از سمت ریاست مجلس نمایندگان برکنار شود. نیمی از جمهوری خواهان هم با این موضوع موافق هستند» براساس نظرسنجی، تنها 30 درصد از مردم با ریاست بینر که سال 2011 به این سمت انتخاب شد، موافق هستند.

عدم محبوبیت تاریخی کنگره

بررسی ها نشان می دهد که میزان محبویت کنگره به پایین حد خود در تاریخ نزدیک شده است. تنها 12 درصد از مردم موافق عملکرد کنگره هستند. این میزان تنها 2 درصد بالاتر از کمترین میزان محبوبیت کنگره در تاریخ نظرسنجی های سی ان ان است. 86 درصد از مردم مخالف عملکرد کنگره هستند، این میزان مخالفت با عملکرد کنگره هم به میزان رکورد عدم محبوبیت کنگره نزدیک است. 44 درصد از مردم موافق عملکرد رئیس جمهور می باشند و 52 درصد هم مخالف عملکرد وی هستند. هلند در این رابطه می گوید «این میزان رضایت از عملکرد رئیس جمهور ضعیف می باشد، اما در مقایسه با وضعیت جمهوری خواهان بسیار بهتر است. میزان رضایت از عملکرد رئیس جمهور همچنان در میانه ی 40 درصد می باشد و در جریان تعطیل شدن دولت، تغییر نکرده است، قبل از آغاز تعطیلی دولت 44 درصد بود و هم اکنون هم 44 درصد می باشد»

براساس بررسی ها، 44 درصد از مردم اعتماد بیشتری نسبت به اوباما در مقایسه با جمهوری خواهان در حل مشکلات کشور دارند. این میزان در مقایسه با سال گذشته، 5 درصد کاهش یافته است. در مقابل 31 درصد اعتماد بیشتری به جمهوری خواهان دارند. این میزان در مقایسه با دسامبر گذشته تغییری نکرده است.


نظر شما :