تلاویو: توقف غنی سازی 20 درصدی هم مشکلی حل نمی کند!

۰۵ آبان ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۹۲۳۵۲۰ سرخط اخبار

یک مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرد توقف غنی سازی 20 درصدی ایران مشکلی از نگرانی های این رژیم از برنامه های هسته ای ایران حل نمی کند.

به گزارش عصر ایران یک مقام آگاه اسراییل در واکنش به خبر توقف غنی سازی 20 درصدی در ایران گفت که این مساله بی ارتباط با نتگرانی های اسراییل از برنامه های هسته ای ایران است.

این مقام اسراییلی با اشاره به اینکه تنها راه رفع نگرانی ها از برنامه هسته ای ایران، برچیده شدن کامل بر نامه تولید سلاح های هسته ای در ایران، است گفت ؛ ایران آن قدر سانتریفیوژ پیشرفته دارد که می تواند در فاصله زمانی کم غنی سازی را از سطح 3.5 درصد به بالای 90 درصد برساند.

گفتنی است روز پنج شنبه نیز موسسه علوم و امنیت آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شد ایران به قدری در برنامه های هسته ای خود جلو رفته که قادر است در صورت اراده تا زمانی کمتر از یک ماه اورانیوم کافی برای تولید بمب هسته ای را غنی سازی کند.

خبر توقف غنی سازی 20 درصدی ایران هفته پیش از سوی نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام شد اما این خبر از سوی علاء الدین بروجردی عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تکذیب شد.

گفته می شود از شروط اصلی گروه 1+5 برای مصالحه هسته ای با ایران توقف غنی سازی 20 درصدی، کاهش ذخائراورانیوم موجود در ایران و نیز پذیرفتن پروتکل الحاقی و بازرسی از برخی مراکز نظامی و هسته ای است.

اما این مقام اسراییلی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد حتی اگر ایران غنی سازی 20 درصدی خود را متوقف کند به سانتریفیوژ هایی مجهز است که قادر است ظرف مدت چند هفته غنی سازی را از سطح 3.5 درصد به بالای 90 درصد برساند.

وی افزود:" جامعه جهانی باید از برچیده شدن کامل برنامه هسته ای نظامی ایران مطمئن شود و تا چنین زمانی فشارهای تحریمی باید تشدید شود.

وی افزود:" صحبت درباره اینکه آیا ایران غنی سازی 20 درصدی خود را متوقف کرده یا نه؟مساله ای نامربوط است."

کلید واژه ها: غنی سازی 20 درصدی


نظر شما :