نوری مالکی به امریکا می رود

۰۵ آبان ۱۳۹۲ | ۲۱:۳۱ کد : ۱۹۲۳۵۳۸ سرخط اخبار

مشاور اطلاع رسانی نخست وزیر عراق از سفر نوری المالکی در صدر یک هیئت بلندپایه به آمریکا در روز شنبه این هفته خبر داد.

«علی موسوی» مشاور اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، اظهار داشت: "نوری المالکی" نخست وزیر عراق روز سەشنبە در راس یک هیئت بلندپایە عراقی عازم ایالات متحدە آمریکا خواهد شد.

وی افزود: آقای مالکی در این سفر دربارە موضوعات خرید تسلیحات نظامی، گفت وگو دربارە بحران سوریە و تحولات منطقەای با مقامات ارشد آمریکا از جملە آقای اوباما و بایدن رایزنی و گفت وگو خواهد کرد.

آخرین دیدار نوری مالکی و باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در دسامبر سال 2011 و همزمان با خروج کامل نیروهای امریکایی از عراق در پایان آن ماه انجام گرفت.

از آن زمان تاکنون برخی رسانەهای منطقەای از سردی روابط بغداد- واشنگتن بر سر مسائل داخلی و خارجی از جملە سوریە، خبر دادند.

علی الموسوی درباره موضع عراق در قبال تحولات سوریه و اینکه این موضع گیری تاثیری بر مناسبات عراق و آمریکا داشته است، تاکید کرد: سردی روابطی کە برخی رسانەهای منطقەای بە آن می پردازند بە هیچ وجە درست نیست، بە ویژە اینکە موضع عراق در قبال تحولات سوریە کاملا بی طرفانە بودە است.

بشار اسد در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری المیادین ضمن تمجید از موضع دولت عراق و نور المالکی نخست وزیر این کشور، این موضع گیری را  «صادقانه و واقع بینانه» توصیف کرده و گفته بود: خطری که ما را احاطه کرده، عراق را نیز تهدید می کند.

مشاور نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد، آقای المالکی در این دیدار بە هیچ وجە دربارە انتخابات آیندە با مقامات آمریکایی گفت وگو نخواهد کرد چون این موضوع داخلی است و باید در داخل عراق حل شود.

کلید واژه ها: نخست وزیر عراق


نظر شما :