لبنان در آستانه جنگ داخلی قرار دارد

۰۵ آبان ۱۳۹۲ | ۲۱:۳۳ کد : ۱۹۲۳۵۳۹ سرخط اخبار

مسئول اطلاع رسانی حزب عربی دموکراتیک لبنان گفت که شاهزاده سعودی ترکی الفیصل از نزدیک بودن وقوع جنگ داخلی در لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری "پانورامای خاورمیانه"، عبداللطیف صالح مسئول اطلاع رسانی حزب عربی دموکراتیک لبنان گفت: ترکی الفیصل به ما وعده داد که در آستانه جنگی داخلی در لبنان هستیم.

شاهزاده ترکی الفیصل در گذشته سمت ریاست سازمان اطلاعات عربستان را برعهده داشت و سفیر ریاض در واشنگتن بود.

صالح گفت: ارتش لبنان به منابع آتش در شهر طرابلس در شمال این کشور پاسخ می دهد.

شهر طرابلس بار دیگر شاهد موجی از ناآرامی و درگیری های مسلحانه است که در جریان آن شماری کشته یا زخمی شده اند و ارتش برای کنترل اوضاع در این شهر مستقر شده است.

صالح در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: ورود ارتش لبنان به منطقه باب التبانه شهر طرابلس استقبال همه اهالی روبرو است و ما مراکزی را برای ارتش گشوده ایم و جزئی از کشور لبنان هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تنش و تیرگی اوضاع امنیتی گفت: ترکی الفیصل به ما وعده داد که ما در آستانه جنگی داخلی در لبنان هستیم.

در همین راستا، رئیس مرکز ملی در شمال لبنان گفت: عربستان مسئول تنش و برهم خوردن اوضاع و ناآرامی در شهر طرابلس است.

وی گفت: این روزها عربستان مسئول انفجار اوضاع در شهر طرابلس است زیرا از روند امور در سوریه ناراضی است.

کمال الخیر همچنین از حمله به ارتش لبنان ابراز تعجب کرد و گفت: ارتش سوپاپ اطمینان این کشور است و از گروهی جانبداری نمی کند.

وی افزود: نمایندگان فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان همان کسانی هستند که از اعطای چتر حمایت سیاسی به ارتش جلوگیری می کردند.

الخیر گفت: اگر دست داشتن حزب عربی دموکراتیک در دو انفجار طرابلس ثابت شود ما خواهان انحلال آن خواهیم شد اما به شعبه اطلاعات اعتماد نمی کنیم.

کلید واژه ها: طرابلس ترکی الفیصل


نظر شما :