بیانیه دوپهلوی لندن درباره حادثه سراوان

۰۷ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۲ کد : ۱۹۲۳۶۰۸ سرخط اخبار

معاون وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای دو پهلو کشتار نیروهای مرزبانی ایران و اعدام 16 تن از اشرار را، با هم محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس وزارت خارجه انگلیس در واکنش به حادثه «سراوان»، با صدور بیانیه ای دو پهلو، اقدام اشرار در کشتار مرزبان های ایرانی و اعدام اعضای گروهک های تروریستی را در کنار هم محکوم کرد.

«هوگ رابرتسون» معاون وزیر خارجه انگلیس در بیانیه ای تحت عنوان «محکومیت کشتار نیروهای ایرانی و اعدام های تلافی جویانه»، مدعی شده است ایران در پاسخ به حمله به نیروهای خود، «زندانیانی که محکومیت هایی غیرمرتبط با این حادثه داشته اند» را اعدام کرده است.

سه روز قبل در حمله گروهی از اشرار، 14 نیروی مرزبانی ایران در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند. گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

رابرتسون در بیانیه خود آورده است: فکر من با خانواده های 14 مرزبان ایرانی است که روز 25 اکتبر در منطقه سیستان و بلوچستان کشته شدند. انگلیس از چنین حوادثی متأثر شده و امیدوار است عاملان آن محاکمه شوند.

وی می افزاید: همچنین مایه تأسف است که ایران یک روز بعد، 16 زندانی محکوم به مجازات های غیرمرتبط با این کشتار را اعدام کرد. من به ایران توصیه می کنم در مجازات مرگ وقفه ای ایجاد کند و از برخورداری تمام افراد از محاکمه عادلانه اطمینان حاصل کند.

این در حالی است که دادگستری سیستان و بلوچستان تأکید کرده است که تمام اعدام شدگان از اعضای گروه های معاند و باندهای قاچاق مواد مخدر بوده و احکام آن ها از مدت ها قبل قطعی بوده است.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :