محاصره 3 هزار عضو النصره توسط ارتش سوریه

۰۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۹۲۳۶۹۹ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، منطقه «وادی بردی» در ریف دمشق با وجود حضور تعداد زیادی از گروه های مسلح وابسته به «جبهه النصره» در آن، به دلایلی که ارتش سوریه را به تامل تا پایان عملیات در مناطق مجاور مجبور می کرد، دور از درگیری های شدید و سخت قرار داشت.

منطقه «وادی بردی» در شمال شرقی دمشق، کانون تجمع تعدادی از گروه های مسلح وابسته به «جبهه النصره» برای مدتی طولانی بود و اگرچه ارتش سوریه مدت ها قبل کنترل آن را در دست گرفته بود، اما گروه های مسلح توانسته بودند، بار دیگر در مناطق «قدسیا البلد»، «الهامه» و «وادی بردی البلد» نفوذ کنند.

تلاش های اهالی منطقه برای رسیدن به راه حلی مسالمت آمیز در میان ارتش سوریه و گروه های مسلح بی نتیجه مانده و با مخالفت گروه های مسلح مبنی بر تسلیم کردن خود مواجه شده بود و این موجب شده بود، تنها گزینه در دست ارتش دخالت نظامی باشد.

یک منبع نظامی سوری در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق توضیح داد که ورود ارتش سوریه از نقاط مختلف به این منطقه برای پایان به حضور و فعالیت گروه های مسلح در خلال تنها چند روز کافی است، به خصوص اگر از سمت منطقه «الهامه» وارد عمل شوند که چند روز پیش مورد هدف یگان توپخانه ارتش سوریه قرار گرفت و تعدادی خودرو که مجهز به مسلسل بودند مورد هدف قرار گرفتند.

تعداد عناصر مسلح در این منطقه براساس آمارهای تقریبی به بیش از 3 هزار نفر می رسد که بیشتر آنان عضو گروه «جبهه النصره» هستند، علاوه بر آن گروه های سلفی جهادی غیر سوری دیگری در این منطقه حضور دارند که عنوان «مهاجرین» را بر خود گذاشته اند.

این منبع در ادامه می افزاید که این تعداد ثابت مانده است، چراکه نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، مسیر «معربا» را بر گروه های مسلح ببندند.

منبع مذکور توضیح می دهد: این مسیر، راهی کوهستانی و سخت بود که از طریق آن سلاح و عنصر مسلح از منطقه «غوطه شرقی دمشق» به گروه های مسلح می رسید.

اوضاع به گفته این منبع تحت کنترل بوده و ارتش سوریه در ورودی ها و خروجی های این منطقه حضور دارد و همه راه های امداد را به روی گروه های مسلح این منطقه بسته است.

این منبع می افزاید: با از بین رفتن آخرین فرصتی که در اختیار گروه های مسلح برای زمین گذاشتن سلاح هایشان داده شده بود، تنها مانع ورود ارتش سوریه به این منطقه حضور شهروندان است، به خصوص اینکه زمان مشخصی برای ورود ارتش سوریه به این مناطق وجود ندارد.

کلید واژه ها: ارتش سوریه


نظر شما :