چاوز هم قربانی جاسوسی بود

۱۳ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۹۲۳۸۹۸ سرخط اخبار
کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اسناد و مدارکی ارائه کرده است که نشان می دهد مقامات کاخ سفید ارتباطات اینترنتی و تماس های تلفنی رئیس جمهور فقید ونزوئلا را در سال ۲۰۰۷ استراق سمع می کردند.
 
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«تله سور»؛ ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اسناد و مدارکی ارائه کرده است که نشان می دهد مقامات واشنگتن ارتباطات اینترنتی و تماس های تلفنی رئیس جمهور فقید ونزوئلا را در سال 2007 تخت کنترل خود در آورده بوده اند. این اطلاعات را مجله "نیویورک تایمز" در شماره روز یکشنبه (12 آبان) منتشر کرده است.
 
نویسنده این خبر  چنین نوشته است: آژانس امنیت ملی آمریکا در چند سال اخیر دستور داده بوده که کارمندان خود به صورت عمیق بر ارتباطات ونزوئلا با کشورهای دیگر بویژه ایران، کوبا، چین و روسیه تمرکز کرده و اطلاعاتی که بین مقامات این کشور ها مبادله می شود را کنترل کنند.
 
گزارش شده است که کارمندان این سازمان اطلاعات مربوط به برنامه های سیاسی، اقتصادی، ایدئولوژیک ونزوئلا چاوز را کنترل کرده اند.
 
مطابق با آنچه در این مجله نوشته شده است مقامات کاخ سفید اجازه داده اند تا کارمندان اینت سازمان ارتباطات اینترنتی برخی از اعضای کابینه چاوزرا نیز تحت کنترل درآورند.
 
چندی پیش روزنامه ایتالیایی "گلوبالیست" اطلاعاتی افشا کرد که سازمان سیا از یکی از سفرهای چاوز به ایتالیا جاسوسی کرده است.

 

کلید واژه ها: ونزوئلا


نظر شما :