اظهارات سفیر ونزوئلا در تهران در رابطه با امریکا

۱۵ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۹۲۳۹۷۳ سرخط اخبار
سفیر ونزوئلا در تهران ضمن انتقاد از اقدامات مداخله جویانه دولت آمریکا در مسائل کشورش، اخراج دیپلمات های این کشور را حاوی پیامی روشن برای کشورهای غربی دانست.

"آمن هوتب زامبرانو" سفیر ونزوئلا در ایران طی گفتگو با خبرگزاری مهر، اقدامات مداخله جویانه دولت آمریکا در آمریکای جنوبی را به باد انتقاد گرفت. وی گفت: در ماه گذشته ایالات متحده بار دیگر تلاش کرد در مسائل داخلی ما مداخله کند. از جمله اینکه فعالیت های مالی و سیاست های ما به عنوان یک کشور بولیواری را زیر نظر گرفته و کوشید تصویری منفی از پیشرفت های اقتصادی ما ارائه دهد.  

زامبرانو افزود: دولت ما به این نتیجه رسید که گروهی از کارکنان سفارت آمریکا در کاراکاس در این امر دخیل بوده و قصد مداخله در مسائل داخلی ونزوئلا را دارند. از این رو دولت تصمیم گرفت دیپلمات های خاطی را به خاطر فعالیت های مغرضانه شان اخراج کند.

سفیر ونزوئلا در تشریح علت اقدام کاراکاس در اخراج دیپلمات های آمریکایی اظهار داشت: هدف از این اقدام گوشزد کردن این نکته به ایالات متحده بود که باید به ملت ونزوئلا احترام بگذارد. ما خواهان برخورد محترمانه با دموکراسی مان هستیم. ما همچنین به طور مشترک با کشورهای دوست خود برای متوقف کردن اقدامات مداخله جویانه آمریکا در منطقه فعالیت می کنیم.

وی به واشنگتن هشدار داد: آمریکایی ها باید رهبری ونزوئلا در منطقه را بپذیرند. ما بین رفتار دولت یک کشور با مردم آن، تمایز قائل هستیم. از این رو مشکلی با مردم آمریکا نداریم، بلکه مشکل ما نوع رفتار دولت این کشور است که راه جداگانه ای را نسبت به مردمش طی می کند و می کوشد نظم مورد نظر خود را حاکم کند.

زامبرانو در پایان تاکید کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که ایالات متحده حاکمیت و استقلال ملت ونزوئلا را به رسمیت بشناسد. پیامی که ما به آمریکا دادیم در واقع پیام به کشورهای بلوک غرب برای پایان دادن به رفتار غیرمحترمانه شان در قبال دیگر کشورهای جهان بود. واشنگتن باید از اقداماتش علیه ملتهای جهان از جمله ملت ونزوئلا دست بردارد.

 

کلید واژه ها: ونزوئلا


نظر شما :