نتانیاهو: فشارها بر ایران باید افزایش یابد

۱۵ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۲۳۹۹۲ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا، بار دیگر افزایش فشارها بر ایران را خواستار شد و گفت: توافق با تهران باید به طور کامل توان هسته ای ایران را از این کشور بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تداوم و تشدید فشارها بر ایران را خواستار شد و گفت تنها از توافقی استقبال می کند که به طور کامل توان غنی سازی اورانیوم و پلوتونیوم را از ایران بگیرد.

وی در این دیدار با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و تلاش برای به دست آوردن بمب اتم، گفت: فکر می کنم نباید اجازه داد چنین رژیمی به خطرناک ترین سلاح خاورمیانه دست پیدا کند. ما یک میلیون بار در این مورد صحبت کرده ایم.

نخست وزیر تنها حکومت مجهز به سلاح هسته ای در خاورمیانه، در ادامه گفت: معتقدم تا زمانی که آن ها به غنی سازی اورانیوم برای ساخت تسلیحات هسته ای ادامه می دهند، فشارها نیز باید ادامه داشته و حتی افزایش یابد، چراکه آن ها هم غنی سازی را افزایش می دهند. معتقدم فشار شدید به وسیله تحریم های آمریکا می تواند ایران را به کنار گذاشتن کامل برنامه تسلیحات هسته ای متقاعد کند و این همان چیزی است که می می خواهیم.

نمایندگان ایران و گروه 1+5 از فردا دور جدیدی از مذاکرات را در ژنو سوئیس آغاز می کنند. نتانیاهو با استفاده از تریبون های رسمی و همچنین فشار لابی های صهیونیستی در تلاش است تا فضای مثبت حاکم بر این مذاکرات را بر هم زند.

وی در دیدار امروز خود با کری نیز نسبت به توافقی که حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسد، هشدار داده و گفته است: اگر بتوانیم به خلع کامل، مسالمت آمیز و جامع توان تسلیحات هسته ای ایران، پایان تمام فعالیت های غنی سازی، پایان کار تمام سانتریفیوژها، و پایان ساخت رآکتور پلوتونیوم برسیم، من از آن استقبال می کنم. من از توافق نصفه و نیمه ای که توانایی های ایران را حفظ کند و در عین حال به کاهش تحریم ها منجر شود، نگران خواهم بود، چراکه چنین توافقی طول عمر و پایداری رژیم تحریم ها را تضعیف می کند.

نتانیاهو در بخش دیگری از این دیدار هم برای چندمین بار در دو روز گذشته، به راهپیمایی روز 13 آبان در ایران اشاره کرد و گفت چهره واقعی ایران همانی بود که در این روز به نمایش گذاشته شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به موضوع مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان نیز پرداخت و مانند همیشه طرف فلسطینی را عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات دانست. وی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان را بحران آفرینی در روند مذاکرات سازش متهم کرد و گفت امیدوار است حضور کری به پیشرفت مذاکرات کمک کند.

مذاکرات سازش بعد از وقفه ای سه ساله از ماه جولای از سر گرفته شد. نمایندگان طرفین تاکنون دستکم 15 بار پشت درهای بسته دیدار کرده اند، اما گفته می شود هنوز پیشرفت محسوسی حاصل نشده است. اسرائیل در این مدت بر خلاف وعده اولیه خود همچنان به شهرک سازی ها ادامه می دهد و آزادی اسرا نیز تنها به 104 نفر محدود شده است.

کری دیروز در جریان تور خاورمیانه ای خود و با هدف مذاکره در مورد برنامه هسته ای ایران و روند گفت وگوهای سازش، وارد فلسطین اشغالی شد. او قرار است در ادامه این سفر با «محمود عباس» نیز دیدار داشته باشد.

کلید واژه ها: سازش


نظر شما :