احتمال حضور وزرای امور خارجه 1+5 در ژنو

۱۷ آبان ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۹۲۴۱۱۰ سرخط اخبار
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: ممکن است علاوه بر جان کری سایر وزرای امور خارجه کشورهای 1+5 به ژنو دعوت شوند، همه چیز بستگی به مذاکرات امروز دارد.
 
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران ساعاتی پیش از آغاز نشست جمع بندی اعضای گروه 1+5 با ایران در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به ژنو گفت: ادامه مذاکرات تا فردا بستگی به این دارد که امروز مذاکرات در چه مسیری پیش برود.
 
وی با اشاره به سفر جان کری به ژنو که امروز قرار است انجام شود بیان کرد: سفر جان کری بنا به تصمیم هیات مذاکره کننده 1+5 و دعوت خانم اشتون بوده است. آنها شب گذشته تا دیر وقت نشست داشته  و مذاکره می کردند و تصمیم گرفتند که وزیر خارجه آمریکا حضور پیدا کند.
 
این منبع آگاه ادامه داد: حضور وزیر خارجه آمریکا ظاهراً به این دلیل است که ببینند می توانند به نتیجه برسند یا خیر و البته لزوماً با حضور جان کری باقی وزرای خارجه 5 کشور نباید حضور داشته باشند ولی این احتمال وجود دارد که از باقی وزرای خارجه نیز برای حضور در ژنو دعوت شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر امروز کار را خوب پیش ببریم ممکن است مذاکرات تا فردا نیز ادامه پیدا کند. البته وزیر امور خارجه ژاپن فردا به تهران می آید اما اینکه حضور ما ادامه یابد یا خیر هنوز مشخص نیست.

کلید واژه ها: جان کری


نظر شما :