روانچی: گفته ایم در گام اول باید تحریم های بانکی و نفتی مورد توجه باشد

۱۷ آبان ۱۳۹۲ | ۲۳:۲۷ کد : ۱۹۲۴۱۳۹ سرخط اخبار
عضو تیم مذاکره کننده ایران با 3+3 در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که پرسید آیا متن مورد نظر به طور کامل آماده شده است گفت: مذاکرات کارشناسان در محورهای مختلف صورت گرفته و خود بررسی شده است . انتظار ما این است که زمانی که به ملاقات خانم اشتون رفتیم متنی آماده باشد که درباره آن صحبت کنیم.
 

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ژنو مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه در جمع خبرنگاران گفت:  آنطور که خانم اشتون به ما اعلام کرده اکنون جان کری با خانم اشتون و سپس با فابیوس وزیر خارجه فرانسه دیدار خواهد داشت و بعد از آن نیز یک نشست سه جانبه بین آقای ظریف، جان کری و اشتون برگزار می شود که این نشست نیز به دعوت خانم اشتون است تا درباره متن پیشنهادی صحبت کنیم.

وی درباره این متن پیشنهادی اظهار داشت: یک سری مذاکرات کارشناسی داشته ایم که این مذاکرات اکنون به جایی رسیده که ملاقات سه جانبه بین ظریف، اشتون وجان کری صورت گیرد. متن آماده است و مذاکرات اولیه در مورد این متن در جلسه سه جانبه صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که پرسید آیا متن مورد نظر به طور کامل آماده شده است گفت:  مذاکرات کارشناسان در محورهای مختلف صورت گرفته و خود بررسی شده است . انتظار ما این است که زمانی که به ملاقات خانم اشتون رفتیم متنی آماده باشد که درباره آن صحبت کنیم.

وی درباره جزئیات متن نیز گفت: اطلاعاتی از جزئیات داریم ولی بهتر است اکنون درباره آن صحبت نکنیم.

روانچی درباره اظهارنظر جان کری مبنی بر اینکه اختلافاتی وجود دارد که جان کری به این منظور به ژنو سفر کرده بیان کرد: همانطور که ایشان هم گفته درجلسات کارشناسی ایده هایی مطرح شده که این ایده ها در حال تبدیل شدن به متن هستند. هنوز نمی توانیم در این باره که به نتیجه خواهیم رسید یا خیر قضاوت کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با وزیرخارجه انگیس دیدار دوجانبه برگزار شد گفت: هنوز خبری در این باره نداریم و برنامه ریزی نشده است.

روانچی درباره تصمیم در مورد کاردار غیر مقیم با حضور وزیر خارجه انگلیس گفت: قرار بود امروز سایمون گس معاون وزیر خارجه انگلیس را ببینم که به دلیل جلسات داخلی خودشان موفق نشدیم به هر حال امروز ایشان را می بینیم و در این باره صحبت خواهیم کرد.

وی همچنین درباره مباحث مطرح شده در مورد تعلیق غنی سازی از سوی رسانه های غربی بیان کرد: بحث تعلیق جدی نیست. بحث تعلیق در برابر تعلیق هم خیلی جدی نیست این ایده از سوی کنگره آمریکا مطرح می شود و ما آن را جدی نمی گیریم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در این باره که گفته می شود ایران امروز روی غنی سازی 5 درصد توافق می کند بیان کرد: طبیعتا بحث غنی سازی و تحریم ها مطرح است اما در مورد جزئیات آن فعلا صحبتی نمی کنیم.

روانچی تاکید کرد: ما به طرف غرب اعلام کرده ایم که در مرحله اول باید موضوع تحریم های بانکی و نفتی مورد توجه قرار گیرد.

 

کلید واژه ها: خانم اشتون جان کری تعلیق


نظر شما :