هیگ: فضای مذاکرات بسیار متفاوت است

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۶ کد : ۱۹۲۴۲۳۷ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه انگلیس گفت فضای مذاکرات ایران و 1+5 بسیار متفاوت است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا اعزامی به ژنو ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در جمع خبرنگاران در هتل محل اقامتش با تاکید بر این که باید زمینه شفافیت لازم در مذاکرات برای رویکردهای آینده در داخل ایران فراهم شود.
 
وی گفت: تعجب آور نیست که جزییات مذاکرات زمان زیادی را به خودش اختصاص دهد و به خاطر همین اینجا هستیم. من و همکارانم تمام تلاش مان را انجام می دهیم تا این را به عنوان فرصتی ببینند که برای مدتی دنیا آن را ندیده است.
 
وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی گفت: مسایل دشوار و مهمی برای رسیدن به نتیجه وجود دارد. هر چند کار زیادی روی این مسایل انجام شده است اما قطعا امکان این وجود ندارد که بگوییم تا پایان امروز به نتیجه می رسیم. اگر امروز به نتیجه نرسیم باید تلاش خود را برای هفته های آینده متمرکز کنیم. با توجه به پیشرفتی که در حال حاضر به دست آمده است، تمام تلاش خود را انجام می دهیم که این کار را پیش ببریم.
 
هیگ با بیان این که «مباحث درباره برخی مسایل راضی کننده بوده است» افزود: فضای مذاکرات نسبت به مذاکرات قبل و فضای چند ماه پیش کاملا «متفاوت» است.
 
وی گفت: این که ایرانی ها به این موارد می پردازند یک تجربه متفاوت برای همه ما نسبت به گذشته نزدیک است. پیشرفت خیلی زیادی حاصل شده، اما زود است که بخواهیم بگوییم تا پایان امروز به نتیجه می رسیم.
 
وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد: هر توافق نامه ای نیاز به انعطاف دو طرف دارد و برای قضاوت باید صبر کنید که ببینیم به چه توافقی می رسیم.
 
وی ادامه داد: این توافق باید طوری باشد که دنیا به آن اطمینان داشته باشد.
 
هیگ درباره اظهارات اخیر نتانیاهو درباره ایران گفت که «ما هنوز به توافق نرسیدیم و باید صبر کنند تا اگر به نتیجه رسیدیم بعد از آن اظهار نظر کنند.»
 
وی از همه خواست تا صبور باشند.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :