حمله اسرائیل چقدر در برنامه ایران تاخیر ایجاد می‌کند؟

۲۷ آبان ۱۳۹۲ | ۲۰:۵۹ کد : ۱۹۲۴۶۹۷ سرخط اخبار

پایگاه صهیونیستی «دبکا» مدعی شده است که ارزیابی های جامعه اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که اسرائیل قادر است در یک حمله یکجانبه برنامه هسته ای ایران را بین 7 تا 10 متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه صهیونیستی «دبکا» روز دوشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد ارزیابی های اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد اسرائیل به تنهایی می تواند با حمله به ایران، روند پیشرفت برنامه هسته ای این کشور را بین 7 تا 10 سال به تأخیر بیاندازد.

امروز «یعکوف عامیدرور» مشاور سابق امنیت داخلی نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در مصاحبه با نشریه «فایننشال تایمز» مدعی شد اسرائیل قادر است برای مدتی طولانی برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

ایران و گروه 1+5 از پس فردا (چهارشنبه) دور تازه مذاکرات هسته ای را در شهر ژنو سوئیس آغاز می کنند. مقامات اسرائیلی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر که می گوید از جزئیات توافق هسته ای احتمالی با ایران آگاه است، تأکید کرده که اسرائیل به این توافق پایبند نمی ماند.

دبکا در گزارش امروز خود همچنین مدعی شده است که با وجود ابراز امیدواری آمریکا و روسیه نسبت به حصول توافق هسته ای در هفته های آتی، همچنان مشکلات زیادی در مسیر تحقق این موضوع وجود دارد.

طرفین در دور پیشین مذاکرات هسته ای که هفته قبل برگزار شد، در آستانه توافق قرار داشتند، اما مخالفت های فرانسه از این امر جلوگیری کرد. «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه که از دیروز به فلسطین اشغالی سفر کرده، بعد از دیدار با نتانیاهو اعلام کرد که پاریس همچنان به مواضع خود در مذاکرات هسته ای، اصرار می ورزد.


نظر شما :