توافق سه رهبر عراقی برای تعیین نخست وزیر

۲۸ آبان ۱۳۹۲ | ۰۳:۵۷ کد : ۱۹۲۴۷۰۲ سرخط اخبار
یک منبع آگاه گفت : روسای مجلس اعلای اسلامی و ائتلاف العراقیه الوطنیه و اقلیم کردستان عراق در خصوص شخصیتی که قراراست درآینده منصب نخست وزیری عراق را به عهده بگیرد به توافق رسیده اند
 
 به گزارش کردپرس  یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه با روزنامه  عراقی « المسله »  گفت : عمارحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی و مسعودبارزانی رئیس اقلیم کردستان و ایاد علاوی رئیس ائتلاف العراقیه الوطنیه در خصوص شخصیتی که قراراست درآینده منصب نخست وزیری عراق را  به عهده بگیرد به توافق رسیده اند.
 
 این منبع افزود : این رهبران در تماس های محرمانه خود دو شخصیت از جریان صدر و مجلس اعلای اسلامی  یعنی قصی السهیل نایب رئیس مجلس عراق و عادل عبدالمهدی از رهبران مجلس اعلا را برای تصدی پست نخست وزیری عراق در نظرگرفته اند.
 
این منبع گفت : این تحرکات سه رهبر عراقی به طور محرمانه صورت گرفته  ، زیرا چنین موضوعی  با توجه به متهم شدن  علاوی و بارزانی به عنوان همپیمانان ترکیه در منطقه  و در شرایط کنونی عراق می تواند ابعاد خطرناکی در پی داشته باشد.
 
وی افزود : براساس توافق صورت گرفته بین سه رهبرعراقی  ایاد علاوی در دولت آینده عراق پست وزارت کشور یا دفاع  را در اختیار خواهد گرفت و نخست وزیر نیز با کمک مشاوران شیعه و سنی و کرد مسئولیت پرونده های اقتصادی و خدماتی را به عهده دار خواهد شد.

نظر شما :