اسرائیل نتوانسته مانع توافق هسته‌ای ایران شود

۲۹ آبان ۱۳۹۲ | ۰۳:۳۸ کد : ۱۹۲۴۷۶۰ سرخط اخبار

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی از قول مقامات اسرائیلی گفته است اسرائیل نتوانسته توافق هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ را متوقف کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، مقامات کابینه اسرائیل گفته اند اسرائیل یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با عنوان «نتوانسته است توافق هسته ای بین کشورهای 1+5 با ایران را متوقف کند.

مذاکرات هسته ای بین ایران با پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان از فردا، چهارشنبه در ژنو سوئیس آغاز خواهد شد.

در همین حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داده «برآورد مقامات اسرائیلی این است که در صورتی که یک بحران پیش بینی نشده رخ ندهد، در این دور از مذاکرات یا مدت کوتاهی پس از آن، نوعی توافق موقت حاصل خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، مقامات اسرائیلی از تنش های ما بین مقامات اسرائیل و آمریکا هم ناراضی هستند. یکی از مقامات کابینه نتانیاهو گفته است: «این موضوع دارد به ما ضربه می زند. جان کری (وزیر خارجه آمریکا) دشمن ما نیست.»

یک مقام دیگر که طبق نوشته «یدیعوت آحارونوت» در جریان جزئیات این مذاکرات قرار دارد گفت: «ما حداقل داریم با این قضیه کنار می آییم که ممکن است اصلاحاتی در مقایسه با توافق قبلی وجود داشته باشند که امضا نشده اند. با این حال، ما معتقدیم که قبل از توافق بزرگتر، ما توانسته این توجه جهان را به سمت بندهای مهم (در توافقنامه) جلب کنیم.»

چند روز پیش هنوز بعضی از مقامات اسرائیلی امیدوار بودند که نتانیاهو بتواند پوتین را متقاعد کند تا بتواند این توافق ر ا تغییر دهد، اما ظاهراً این امید نیز از بین رفته است.

یک مقام اسرائیلی دیگر هم در پاسخ به این سوال که آیا مخالفت های موجود بین آمریکا و اسرائیل به حدی جدی هست که به روابط بین کشورهای آسیب بزند، گفت: «آنها دارند آزرده می شوند. حرفهای شخصی که منابع بی نام در اسرائیل درباره کری گفتند، مبالغه آمیز بود و نباید گفته می شدند. این باعث آسیب می شود. کری دشمن اسرائیل نیست.»


نظر شما :