هدیه «غیرکشنده» انگلیس به مخالفان اسد

۲۹ آبان ۱۳۹۲ | ۲۲:۲۵ کد : ۱۹۲۴۸۳۹ سرخط اخبار

ویلیام هیگ با ارائه طرحی به پارلمان انگلیس، از تصمیم کشورش برای اعطای کمک های"غیرکشنده" به شورای عالی نظامی ائتلاف مخالفان سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در طرح خود به پارلمان انگلیس اعلام کرد: بیش از دو سال از آغاز درگیری ها در سوریه می گذرد و اوضاع در این کشور همچنان "فاجعه آمیز" است و انگلیس متعهد است که تمام تلاش خود را برای کاهش رنج های مردم سوریه و ترغیب به حل و فصل سیاسی در این کشور انجام دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس جزئیات طرح پیشنهادی خود مبنی بر ارائه تجهیزات غیرکشنده به شورای عالی نظامی مخالفان به ریاست سلیم ادریس را تشریح کرد و گفت: این کمک ها شامل دستگاه های ارتباطی همانند دستگاه های لپ تاپ متصل به اینترنت، گوشی های تلفن همراه و دستگاه های بی سیم، خودرو، سوخت، ژنراتور برق، کمک های لجستیکی همچون لباس، غذا و لوازم پزشکی است.

هزینه این کمک ها که انگلیس در صدد اعطای آن به مخالفان سوریه است، به یک میلیون پوند می رسد که وزرای خارجه، دفاع و توسعه بین المللی انگلیس با پرداخت این مبلغ موافقت کرده اند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین تصریح کرد : این دومین هدیه ای است انگلیس به شورای عالی نظامی مخالفان سوریه اعطا می کند، چرا که در اوت 2013 دولت انگلیس تجهیزاتی را برای محافظت از مخالفان در مقابل حملات شیمیایی ارسال کرده بود.

هیگ اظهار کرد: دولت انگلیس در این کمک خود ضوابط صادرات و تعهدات بین المللی را رعایت کرده است و با توجه بسیار افرادی که این کمک ها را تحویل می گیرند، انتخاب کرده است تا این کمک ها به دست افراد تندرو نیفتد.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :