سوء استفاده از پناهندگان سوری در لبنان

۰۸ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۹۲۵۳۱۴ سرخط اخبار

یده بان حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی در مورد امنیت زنان پناهنده ای که از بحران در سوریه فرار کرده اند اعلام کرد، این زنان در لبنان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

به گزارش پرس تی وی این سازمان حقوق بشری گفت، با شماری از زنان پناهنده در لبنان مصاحبه کرده و پی برده است که آنان مورد سوء استفاده و اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند.

لیزل گرنتولتز، مدیر حقوق زنان دیده بان حقوق بشر گفت: «زنانی که از مرگ و ویرانی در سوریه به لبنان فرار کرده اند باید پناهگاهی امن داشته باشند نه اینکه با سوء استفاده جنسی روبرو شوند.»

این مقام دیده بان حقوق بشر همچنین اظهار داشت، قربانیان از ترس اقدامات تلافی جویانه یا دستگیری به دلیل نداشتن مجوز اقامت این موارد را گزارش نمی دهند.

گرنتولتز همچنین از مقامات لبنان خواست که دست به اقداماتی برای بهبود وضعیت پناهندگان بزنند.

وی گفت: «دولت و آژانس های امداد باید چشمان خود را به روی اذیت و آزار جنسی این پناهندگان آسیب پذیر باز کرده و هر چه در توان دارند برای توقف این وضعیت انجام دهند.»

آژانس بین المللی امداد آکسفام ۲۱ نوامبر در مورد وضعیت وخیم هزاران پناهنده سوری در لبنان هشدار داد.

نایجل تیمینز، معاون امور انسان دوستانه آکسفام گفت: «پناهندگان سوریه برای بقا در کشوری که شغل و محل اقامت ارزان در آن کم یاب است، با نبردی روزانه روبرو هستند. تلاش دائمی برای پیدا کردن شغل، در حال از بین بردن امید مردم است.»

سازمان ملل می گوید، بیش از ۸۰۰ هزار سوری به عنوان پناهنده در لبنان ثبت نام کرده یا در انتظار ثبت نام هستند. با وجود این، بعضی از مقامات لبنان می گویند، ممکن است بیش از یک میلیون پناهنده سوری در لبنان وجود داشته باشد.

سازمان ملل همچنین به طور مکرر در مورد وضعیت انسانی در سوریه هشدار داده و گفته است ۹ میلیون تن در این کشور به کمک فوری احتیاج دارند.

کلید واژه ها: پناهنده


نظر شما :