کاردار غیرمقیم انگلیس فردا به تهران می آید

۱۱ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۲۵۴۶۱ سرخط اخبار
محمدحسن حبیب اله زاده کاردار غیرمقیم ایران در انگلیس اعلام کرد: «آجی شارما» کاردار غیرمقیم لندن در تهران فردا (سه شنبه) به تهران می آید.
 
وی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از معرفی کارداران ترددی (غیرمقیم) ایران و انگلیس، در گام نخست کاردار ترددی انگلیس در ایران به همراه هیاتی روز سه شنبه 12 آذرماه به منظور بازدید از اماکن این کشور و مذاکره با مقامات وزارت امور خارجه به تهران سفر خواهد کرد.
 
کاردار غیرمقیم ایران در انگلیس افزود: در مرحله بعد نیز اینجانب در معیت یک هیات برای بررسی وضعیت ساختمان ها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و بررسی راه های بهبود ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم و مذاکره با مقامات انگلستان به این کشور سفر خواهم کرد.
 
کاردار غیرمقیم جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره چگونگی برقراری روابط دو کشور پس از دو سال توقف، گفت: متعاقب انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری کشورمان، طرف انگلیسی اقدام به ارسال پیام تبریک کرد و در مرحله بعد، وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی درخواست ملاقات با همتای ایرانی خود را در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک کرد.
 
حبیب اله زاده اضافه کرد: در پی این ملاقات، وزیران خارجه دو کشور توافق کردند که مقامات وزارت خارجه ایران و انگلستان رایزنی های خود را برای بهبود روابط ادامه دهند که در نهایت در تماس تلفنی آقای ویلیام هیگ با آقای دکتر ظریف در تاریخ 15 مهرماه سال جاری، درخواست طرف انگلیسی برای تعیین کارداران ترددی (غیرمقیم) دو طرف موافقت به عمل آمد و طرفین در 20 آبان کارداران خود را معرفی کردند.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان ساکن در انگستان و اهمیت بهبود بخشیدن به آن اظهار داشت: صدها هزار هموطن ایرانی مقیم انگستان هستند؛ ارائه انواع خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم این کشور و نیز بهینه ساختن این خدمات یکی از اهداف مهم وزارت امور خارجه بوده و در اولویت قرار دارد.
 
کاردار غیرمقیم ایران در انگلستان تصریح کرد: تاکنون به رغم مشکلات و موانع متعدد، از اوایل سالجاری موفق به ارائه بخشی از خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم شده ایم و کماکان تلاش بیشتری معطوف این موضوع خواهد شد.
 
حبیب اله زاده ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که در دست بررسی و در حال اجرایی شدن است، دایره ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم انگستان نیز توسعه یابد.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :