تکرار ادعای ضد ایرانی نتانیاهو در دیدار با پاپ

۱۲ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۲ کد : ۱۹۲۵۵۰۴ سرخط اخبار
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر به شهر رم ایتالیا، با پاپ فرانسیس دیدار کرد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر در این دیدار بر مخالفت قاطع خود با توافق هسته ای با ایران تاکید کرد.
 
نتانیاهو در این سفر برای نخسین بار اجازه ملاقاتی کوتاه با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان را پیدا کرد. پاپ فرانسیس قرار است سال آینده میلادی به خاورمیانه و اراضی اشغالی سفر کند.
 
دیدار پاپ فرانسیس با نتانیاهو در پشت درهای بسته با حضور یک مترجم شفاهی در مدت 25 دقیقه انجام شد.
 
در این دیدار نخست وزیر اسرائیل به پاپ فرانسیس ترجمه اسپانیایی کتاب "بنزیون نتانیاهو" پدر خود را با عنوان "ریشه های تفتیش عقاید بر اسپانیای قرن 15" اعطا کرد.
 
قرار بود نتانیاهو و پاپ فرانسیس به بحث درباره مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین که در ماه ژوئیه پس از تعلیقی سه ساله از سر گرفته شد، بپردازند.
 
منابع خبری اسرائیلی گفتند: ممکن است سفر پاپ فرانسیس به خاورمیانه پیش از پایان دوره ریاست جمهوری شیمون پرز در ماه ژوئیه انجام شود. اگرچه هنوز تاریخی رسمی برای این سفر اعلام نشده منابع خبری دو طرف اعلام می دارند که این سفر احتمالا در تاریخ 25 و 26 مه انجام خواهد شد.
 
اسرائیل و واتیکان نخستین بار در سال 1993 روابط دیپلماتیک کامل برقرار کردند اما مسائلی نظیر حق مالکیت و معافیت های مالیاتی کلیسای کاتولیک موجب سال ها مذاکرات پرمناقشه دیپلماتیک میان آن ها شد که هنوز حل و فصل نشده است.
 
نتانیاهو اواخر روز دوشنبه با "انریکو لتا"، نخست وزیر ایتالیا دیدار کرد و در یک کنفرانس خبری مشترک با وی شرکت کرد.
 
روز یکشنبه نخست وزیر اسرائیل در کنیسه اصلی شهر رم در یک مراسم روشن کردن شمع شرکت کرد.
 
وی در این مراسم بر مخالفت قاطع خود با توافق هسته ای بین المللی با ایران تاکید کرد.
 
نتانیاهو گفت که "این خیلی آسان است که جامعه بین المللی دستی به شانه ما بزند و در مقابل ما تعظیم کند."
 
وی با تکرار ادعاهای بی اساسش افزود: من می خواهم هرگونه توهمی را برطرف کنم. ایران به دنبال دستیابی به یک بمب اتمی است و بنابراین نه فقط اسرائیل بلکه ایتالیا، اروپا و کل جهان را تهدید خواهد کرد.

کلید واژه ها: پاپ فرانسیس پاپ


نظر شما :