کاردار انگلیس: برای برآورد خسارات به تهران رفتم

۱۳ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۹۲۵۵۴۵ سرخط اخبار

«آجی شارما» امروز بعد از سفر به تهران، این سفر را «خوب» ارزیابی کرده و از تصمیم خود برای سفر مداوم به تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «آجی شارما» کاردار غیرمقیم انگلیس در ایران که امروز به تهران سفر کرده بود، این سفر را «خوب» ارزیابی کرده و گفته است بحث هایی سازنده در دیدار با مقامات ایرانی داشته است.

شارما به تازگی به عنوان کاردار غیرمقیم انگلیس در ایران منصوب شده است. وی اولین دیپلمات انگلیسی است که در 2 سال اخیر و بعد از کاهش روابط دیپلماتیک انگلیس و ایران، به تهران آمده است.

وی در مورد این سفر در بیانیه ای گفته است: امروز سفر اول خوبی به تهران داشتم، می خواهم از مسئولان ایرانی به خصوص همتای خودم، آقای حبیب الله زاده به خاطر تسهیل این سفر، قدردانی کنم.

شارما افزوده است: بحث های سازنده و دقیقی با وزارت امور خارجه ایران در مورد افزایش گام به گام و دوجانبه روابط، داشتیم. من همچنین برای برآورد خسارت وارده در سال 2011، از ساختمان سفارت بازدید کردم.

این بیانیه می افزاید: قصد دارم برای پیگیری روند گام به گام ارتقا روابط دو کشور، مرتبا به ایران سفر کنم.

«آجی شارما» از سال 2007 تا 2008 به عنوان معاون سفیر انگلیس در تهران فعالیت کرده و از سال 2012 تاکنون نیز مسئول میز ایران در وزارت خارجه انگلیس بوده است.

وزیران خارجه ایران و انگلیس چندی پیش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک و ارتقا گام به گام آن، توافق کردند.

اولین گام این تصمیم اخیرا با معرفی کاردارهای غیرمقیم دو طرف، عملی شد. طرفین ابراز امیدواری کرده اند این اقدام زمینه را برای برداشتن گام های بعدی فراهم کند.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :