اکران فیلم ضد سعودی در دمشق

۲۱ آذر ۱۳۹۲ | ۱۲:۱۹ کد : ۱۹۲۵۹۱۶ سرخط اخبار

فیلم سینمایی ضد سعودی "پادشاه شن ها" که وهابیت را اساس تروریسم در جهان عرب معرفی می کند فردا پنجشنبه اکران می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، فیلم سینمایی "پادشاه شن ها" که به زبان عربی (ملک الرمال) نام دارد فردا پنجشنبه در مرکز فرهنگی و هنری "دارالاسد" در مرکز دمشق اکران می شود و قرار است این فیلم در روسیه و سپس آمریکا نیز پخش شود.

کارگردان فیلم مشهور پادشاه شن ها که به زندگی موسس عربستان می پردازد، در این فیلم تاکید کرده است که وهابیت اساس تروریسم را در جهان عرب تشکیل می دهد. 

کارگردان "ملک الرمال" در پایان تاکید می کند هر جنگ روانی که علیه وی به راه افتد، اهمیتی برایش ندارد. "مواضع ما هرگز تغییر نخواهد کرد و ما ایستاده ایم و کشورمان را تا آخرین قطره خون حفظ خواهیم کرد."انزور با مردم سوریه هم عهد می بندد که همواره صدای حق را منتقل کند.
خاطرنشان می شود که فیلم پادشاه شن ها در بسیاری از جشنوارهای سینمایی دنیا در آمریکا،اروپا،آسیا و برخی کشورهای عربی به نمایش درآمده است.

این فیلم داستان زندگی ملک عبدالعزیز موسس عربستان را مورد بررسی قرار می دهد. بازیگران ایتالیایی مارکو فوشی نقش عبدالعزیز در دوره جوانی و فابیون تستی نقش وی در دوره کهنسالی را بازی می کنند و بازیگرانی از انگلیس، ترکیه، سوریه و لبنان در آن بازی می کنند.

قرار است فیلم "پادشاه شن ها" فردا پنجشنبه در سایه تدابیر امنیتی ویژه در مرکز فرهنگی هنری الاسد در مرکز دمشق به نمایش درآید و در  ادامه هم در سینماهای روسیه و آمریکا هم اکران شود.

کلید واژه ها: عربستان و سوریه


نظر شما :