پایان نخستین سفر کاری کاردار غیرمقیم ایران به انگلیس

۲۳ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۹۲۵۹۹۵ سرخط اخبار

ˈمحمدحسن حبیب الله زادهˈ کاردار غیرمقیم جمهوری اسلامی ایران در انگلیس پس از دیدار و گفت و گو با چند تن از مقامات این کشور و همچنین بازدید از اماکن و ساختمان های دیپلماتیک کشورمان، لندن را ترک کرد.
 
به گزارش ایرنا، این نخستین سفر آقای حبیب الله زاده به انگلیس به عنوان کاردار غیرمقیم بود. وی جمعه شب به سفر دو روزه خود به لندن پایان داد و به تهران بازگشت.
 
وی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، مذاکرات خود را با مقامات وزارت خارجه انگلیس و از جمله آقای ˈآجی شارماˈ کاردار غیرمقیم انگلیس در تهران، مفید و سازنده خواند.
 
وی گفت: در ادامه توافقات وزیران خارجه دو کشور، این مذاکرات بخشی از روند گام به گام و متقابل برای حل و فصل مسائل موجود است تا در نهایت پس از تفاهم پیرامون برخی مسائل، زمینه برای بهبود روابط دو کشور فراهم گردد.
 
کاردار غیرمقیم کشورمان تعیین زمان احتمالی بازگشایی سفارتخانه ها را منوط به روند مذاکرات دانست و اظهار داشت: انشاءالله پس از حل و فصل مسائلی که در دست مذاکره است به آن مرحله خواهیم رسید.
 
وی گفت: در مجموع از فضای مذاکرات راضی هستم و گفت و گوهای مفید و سازنده ای داشتیم. دو طرف در این مذاکرات نظرات خود را بصورت شفاف مطرح و جزییات را بررسی می کنند تا روند بهبود روابط دو جانبه را بصورت گام به گام به پیش ببرند.
 
آقای حبیب الله زاده افزود: این روند در آینده با دیدارهای مجدد کارداران ایران و انگلیس از پایتخت های دو کشور و رایزنی های دوجانبه ادامه خواهد یافت.
 
وی در ادامه این مصاحبه، به دیدار خود با اعضای گروه تماس پارلمانی ایران ( گروه دوستی پارلمانی) در پارلمان انگلیس اشاره کرد و اظهارداشت: این ملاقات روز پنجشنبه در محل پارلمان انگلیس انجام شد و طی آن درباره همکاری های پارلمانی و همچنین سفر آتی اعضای این گروه به تهران گفت و گو کردیم.
 
وی افزود: با توجه به درخواست و ابراز علاقه رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران و اعضای این گروه در پارلمان انگلیس برای سفر به تهران، در این دیدار دعوت رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در مجلس شورای اسلامی را به نمایندگان عضو گروه دوستی دو کشور در پارلمان انگلیس ابلاغ نمودم.
 
کاردار غیرمقیم کشورمان همچنین در نخستین سفر خود به انگلیس از اماکن و ساختمان های دیپلماتیک کشورمان در لندن بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات کنسولی به هموطنان ایرانی مقیم این کشور قرار گرفت.
 
ملاقات با مسئولان سفارت عمان، به عنوان حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در انگلیس، از دیگر برنامه های آقای حبیب الله زاده در سفر به لندن بود.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :