وعده بی‌سابقه پوتین به نتانیاهو

۳۰ آذر ۱۳۹۲ | ۰۱:۳۱ کد : ۱۹۲۶۳۱۵ سرخط اخبار

یک روزنامه اسرائیلی مدعی شد که پوتین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده است، مسکو از برگزاری کنفرانسی بین المللی عاری سازی خاورمیانه از سلاح های هسته ای که به منافع اسرائیل آسیب می رساند، جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت مدعی شد، در جریان سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی به مسکو، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به وی وعده داده است که مسکو تمامی تلاش ها جهت برگزاری نشست بین المللی "عاری سازی خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی" را ناکام خواهد گذاشت.

بنا بر این گزارش، در دیداری که میان نتانیاهو و پوتین صورت گرفت، نتانیاهو از برگزاری کنفرانس مذکور و دیگر نشست های این چنینی که به "منافع حیاتی اسرائیل" آسیب می رساند، ابراز نگرانی کرده و پوتین نیز وعده داده که مانع چنین اقداماتی شود.

این روزنامه به نقل از برخی منابع سیاسی که نامشان فاش نشده، تصریح کرد: پوتین متعهد شد که روسیه از هر گونه اقدامی که به منافع اسرائیل آسیب برساند، جلوگیری خواهد کرد.

بنا به نوشته آحارونوت، پوتین به نتانیاهو گفته است: مسکو از اسرائیل حمایت خواهد کرد و اگر تل آویو در تنگنا قرار بگیرد، کمک های لازم را به اسرائیل خواهد کرد.

نتانیاهو نیز تاکید کرده است که برگزاری نشست های بین المللی پیرامون بررسی توان هسته ای اسرائیل و نظارت بر آن تنها در صورت تحقق صلح در منطقه میسر خواهد بود.

این خبر درحالی منتشر می شود که روسیه همواره یکی از مدافعان برگزاری این کنفرانس بوده و حتی آن را در سازمان ملل مطرح کرده است. روسیه هنوز هیچ واکنشی به ادعای آحارونوت نشان نداده است.

در حالی که اسرائیل به صورت کاملا سری و محرمانه برنامه های هسته ای خود را پیش می برد، آبراهام بورگ، رییس پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) طی کنفرانسی در هفته های اخیر برای اولین بار اعلام کرد که اسرائیل سلاح هسته ای و شیمیایی در اختیار دارد.

کلید واژه ها: پوتین نتانیاهو روسیه


نظر شما :