نصرالله: نبرد سوریه، نبرد موجودیت است

۳۰ آذر ۱۳۹۲ | ۰۲:۲۸ کد : ۱۹۲۶۳۱۶ سرخط اخبار

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به پیروزی های متعدد مقاومت علیه دشمنان گفت: پیروزی های مقاومت طرح های سازشکارانه را در منطقه از بین برد و افق های جدیدی را گشود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت شهید "حسان اللقیس" از فرماندهان مقاومت در مجتمع سید الشهداء در ضاحیه جنوب بیروت با ستایش از شهدای مقاومت و دستاوردهای آنها گفت: حسان اللقیس از فرماندهان مقاومت، عاشق شهادت و از مغزهای درخشان مقاومت بود.ماهیت ماموریت این شهدا به گونه ای بود که امکان معرفی آنها نبود و آنها قبل از شهادت، ناشناس باقی مانده بودند.

دبیرکل حزب الله، با تشکر از حضور مردم در مراسم گرامیداشت شهید حسان اللقیس فرمانده مقاومت و تسلیت به مناسبت شهادت وی افزود: شبانه روز، همه تلاش های شهدا، خدمت در مسیر مقاومت بوده است و خانواده های شهدا عزیزان خود را نثار مقاومت کرده اند.

دبیرکل حزب الله در سخنرانی خود که به صورت همزمان از شبکه خبری العالم پخش شد، تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد که بتوان درباره دستاوردهای این شهدا بویژه فرماندهان مقاومت، خصوصیات و شخصیت آنها سخن بگوییم.

وی درباره شخصیت برادر مجاهد حسان اللقیس گفت: او عاشق شهادت و یکی از مغزهای بارز و درخشان مقاومت بود و تحقیقات درباره شهادتش ادامه دارد.

جنگ مغزهای متفکر؛ اسرائیل مسئولیت ترور شهید اللقیس را پذیرفت

نصرالله گفت: دشمن در سالهای گذشته همواره از جنگ مغزهای متفکر سخن می گفت و یکی از این مغزهای مقاومت شهید اللقیس بود.حسان اللقیس همواره می گفت جنگ با دشمن تمام نشده است و او برای همه برادر، دوست و مونس بود.

دبیرکل حزب الله گفت: شهید اللقیس یکی از مغزهایی بود که دشمن صهیونیستی وی را هدف قرار داد. تمام نشانه ها حاکی از دست داشتن دشمن صهیونیستی در ترور وی است.از اخبار و گزارش های منتشر شده در رسانه های گروهی و رسانه های صهیونیستی اینگونه برداشت می شود که دشمن مسئولیت ترور وی را پذیرفته است. 

ترور، راهکار صهیونیست ها در مقابل پیروزی های مقاومت

نصرالله گفت: ما از سالها پیش هزینه پیروزی های خود بر دشمن، التزام به مقاومت و باقی ماندن در جایگاه مقاومت و آمادگی برای مقابله با دشمن را پرداخته و می پردازیم. ترور حاج حسان در چارچوب انتقام جویی از پیروزی های گذشته مقاومت بود.

وی گفت: پیروزهای مقاومت طرح های سازش و تسلیم شدن را از بین برد و افق های جدیدی را گشود.

حسان اللقیس از فرماندهان حزب الله لبنان چندی پیش شب هنگام در مقابل منزلش در منطقه «السان تیریز- الحدث» واقع در جنوب بیروت ترور شد.

تلاش حزب الله برای دفاع از کشور است

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش گفت: تلاش حزب الله دفاع از کشور و کرامت آن در برابر دشمن است و فرماندهان ما که ترور شدند، در قلب نبرد با دشمن حضور داشتند.

وی افزود: پیروزی های مقاومت برای در هم کوبیدن طرح های مذبوحانه و سازشکارانه بود و افقهای جدیدی را در منطقه گشود.  

نصرالله ادامه داد: اخبار منتشره درباره تعداد شهدای ما در سوریه دروغی مستمر و بخشی از جنگ روانی علیه مقاومت است. از منظر داخلی هم، جنگ علیه حزب الله ارتباطی با مسائل سیاسی لبنان ندارد و هدف آن ضربه زدن به مقاومت است.

راه مقاومت، شهادت است؛ انتقام خون شهید را می گیریم

سید حسن نصرالله گفت: راه ما، راه شهادت و مقاومت است و ما آماده تقدیم شهدای بیشتر هستیم. تلاش دشمنان برای تنش آلود نشان دادن مقاومت، خیالپردازی و رویا است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد:هنوز به مرحله اعلام بسیج عمومی نرسیده ایم و نشانه ها از آن حاکیست که در آینده نیز نیازی به چنین اقداماتی نخواهد بود.

نصرالله تاکید کرد:قاتلان دیر یا زود مجازات خواهند شد، خون شهدایمان هدر نمی رود و اشخاصی که برادرانمان را به شهادت رساندند، هرگز در امان نیستند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد، انتقام خون شهید حسان اللقیس را در هر کجای جهان که باشند، می گیریم.

بیانیه طرابلس به حزب الله اعلام جنگ داد

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بیانیه گروه 14 مارس به ریاست "سعد حریری" نخست وزیر سابق این کشور را بیانیه ای خطرناک و بی سابقه دانست و گفت: بیانیه ای که در طرابلس صادر شد، ما را تکفیری، انحصارطلب، عامل انفجارها و قاتل خواند.

نصرالله تصریح کرد: هدف از اعلامیه طرابلس، اعلام جنگ علیه حزب الله است. اما نبرد حزب الله با اسراییل است نه با دشمنان سیاسی داخلی؛ البته حزب الله اجازه نمی دهد کسی با او بازی کند.

دبیر کل حزب الله لبنان از طرف های سیاسی لبنانی خواست،"راهی برای بازگشت به آشتی باقی بگذارند".

در لبنان کسی بی طرف نیست

نصرالله درباره حوادث اخیر در شهرهای طرابلس و صیدا و حمله به نظامیان ارتش لبنان، گفت: کسی اجازه ندارد خطر تعدی به ارتش لبنان را کم اهمیت جلوه دهد. ما از ارتش لبنان حمایت می کنیم، چون تنها نهادی است که همچنان از احترام و اتفاق نظر ملی برخورداراست و ما همیشه خواستار حمایت از تشکیلات نظامی، دورساختن آن از خطر و مخالف ابراز تردید علیه آن هستیم.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: همچنان معتقد به ضرورت تشکیل "دولت وحدت ملی" هستیم و دعوت به "دولت بی طرف" را فریبکاری می دانیم، چون در لبنان بی طرف وجود ندارد. 

وی افزود: راه نجات لبنان در این مرحله خطرناک، تشکیل دولت وحدت ملی است نه فرار به سوی تشکیل دولت بی طرف. به نظر من کسی در لبنان نمی خواهد در ریاست جمهوری خلاء ایجاد شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد:حاکمیت واقعی آن است که رییس جمهور را بدون پذیرش فشارهای خارجی انتخاب کنیم. ما با خلاء سیاسی به طور قاطع مخالفیم و تمام تلاشمان را برای انتخاب رئیس جمهور در زمان مقرر به کار خواهیم گرفت.

نبرد سوریه، نبرد موجودیت است

دبیرکل حزب الله لبنان جریان تکفیری در سوریه را نه تنها تهدیدی برای اقلیت ها بلکه برای همه دانست وگفت: رویدادهای سوریه تهدیدی برای ملت سوریه، لبنان، منطقه و مساله فلسطین است.

نصرالله تاکید کرد: مرتبط دانستن تمام مشکلات به حضور حزب الله در سوریه غیرمنطقی است و فشارها تغییری در موضع حزب الله نسبت به سوریه ایجاد نمی کند، چون این نبرد، نبرد موجودیت است.

وی تصریح کرد:شهدای ما شرف ما هستند، لذا هر کسی به آنها توهین کند، به شرفمان توهین کرده است.

سید حسن نصرالله گفت:حضور ما در سوریه، مساله حکومت در لبنان یا تشکیل دولت نیست، بلکه موضوع عمیق تر از آن است. به نظر می رسد برخی به خاطر خشم، کینه و شکست می خواهند کشور را به سوی انفجار سوق دهند. در این میان موضوعاتی جدید و خطرناک وجود دارد که همه ما در این مرحله باید به آنها دقت کنیم.

کلید واژه ها: حزب الله لبنان طرابلس حسان اللقیس مقاومت


نظر شما :