شیمون پرز: دیپلماسی را به جنگ با ایران ترجیح می دهیم

۳۰ آذر ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۹ کد : ۱۹۲۶۳۸۲ سرخط اخبار

رئیس جمهور اسرائیل در اظهاراتی اعلام کرد که اسرائیل راه حل دیپلماتیک برای مساله هسته ای ایران را به راه حل نظامی ترجیح می دهد.

به گزارش عصر خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "شیمون پرز" در اظهاراتی بعد از دیدار با وزیر خارجه چین در قدس افزود: باید به فشارهای دیپلماتیک و ادامه تحریم ها ادامه دهیم تا ایران را به دادن اجازه بازرسی  از تاسیسات هسته ای و نیز محدودیت هایی که جامعه بین الملل خواهان آن است، مجبور کنیم.
وی اضافه کرد: ما به ملت ایران به چشم دشمن نگاه نمی کنیم بلکه دشمن ما سیاست ها  و ایدئولوژی های محرک حکومت ایران است.

پرز افزود: از چین و دیگر قدرت های بزرگ جهان می خواهیم که علیرغم از سرگیری مذاکرات برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران، به فشارها علیه این کشور ادامه دهند.

وی در ادامه گفت: باید جهان و در راس آن چین که بازیگر اصلی به شمار می رود به ملت ایران کمک کنند تا خود را از سیاست های تهدید و دشمنی دور کنند و با این اقدام مانع دست یابی ایران به توانایی های هسته ای شوند.

پرز همچنین در این دیدار ابراز رضایت خود را از تلاش های بین المللی که منجر به رسین به توافق اولیه با ایران شد، بیان کرد.

اظهارات پرز در حالی مطرح می شود که برخی از مقامات اسرائیلی به ویژه بنیامین نتانیاهو هنوز بر گزینه حمله نظامی به ایران تاکید می کنند و تلاش دارند آمریکا و دیگر کشورهای غربی را از رسیدن به توافق با ایران بازدارند.

ایران و 1+5 چندی پیش بعد از چند دور مذاکره بدون دادن نتیجه ملموس، به توافق اولیه ای در زمینه مساله هسته ای رسیدند. این مذاکرات همچنان ادامه دارد.


نظر شما :