با "مرگ بر انگلیس" از استراو استقبال می کنم

۱۸ دی ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۹۲۷۰۸۵ سرخط اخبار
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه دل خوشی از انگلیسی ها نداریم و به استراو خوش آمد نمی گویم، گفت: اگر جک استراو به مجلس بیاید من حتما با شعار مرگ بر انگلیس از او استقبال می کنم.
 
حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در واکنش به سفر جک استراو به تهران اظهار داشت: بنده کلاً با برقراری ارتباط جدی با انگلیسی ها مخالف هستم، چراکه انگلیسی ها هیچ گاه خیری به ایران نداشتند و همیشه نسبت به ایران خیانت کرده اند.
 
وی افزود: اگر ما در زمان ناصرالدین شاه، هرات را از دست دادیم به دلیل خیانت انگلیس ها بود، اگر در جنگ جهانی اول قسمتی از ایران اشغال شد و نزدیک به 10 میلیون انسان بی گناه به دلیل گرسنگی مردند به خاطر دخالت انگلیسی ها بود و در همین اواخر نیز در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت شاهد هستیم که چه خیانت هایی را انگلیس نسبت به ایران مرتکب شد.
 
عضو کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: در کودتای 28 مرداد نیز انگلیسی ها مستقیما شرکت داشتند و جاسوسان آنها همراه با آمریکا در امور ایران دخالت کردن و در پیروزی انقلاب اسلامی تا آنجایی که امکان داشت از شاه حمایت کردند که شاه را در ایران نگه دارند به طوری که وزیر امور خارجه وقت آن زمان در مقابل حضرت امام (ره) موضع گیری کرد و گفت که حتما باید شاه را نگه داریم و از او دفاع کنیم.
 
نماینده تهران تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خیانت های انگلیسی ها کم نبوده از جمله تعلیق غنی سازی ایران بود که توسط شخص جک استراو به ایران تحمیل شد و این تحقیر را به ملت تحمیل کردند.
 
حسینیان ادامه داد: بنابراین ما نه از جک استراو دل خوش داریم که به او خوشامد بگوییم و نه از به هیچ انگلیسی دیگری دلخوش داریم، اما برخی اعتقادشان بر این است که باید روابط خود را با کشورهای اروپایی مقداری گسترش دهیم و ما نمی خواهیم موضع گیری انجام دهیم که در آینده بگویند شما نگذاشتید این روابط ادامه داشته باشد.
 
وی اضافه کرد: جک استراو نیز به عنوان یک فرد که دوستان وزارت خارجه سعی دارند بگویند که آقای جک در حال حاضر به عنوان اپوزسیون دولت حاکم انگلیس و طرفدار ایران است، نمی دانم کجا وقتی قدرت در دست او بوده از ایران طرفداری کرده و چه عزتی برای ایران آورده و چه لطفی در حق مردم ایران کرده است که حال ما باید از او ژذیرایی کنیم و خوشحال باشیم که او می خواهد از ایران بازدید کند.
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به مشکلاتی که در جریان سفر هیئت دیپلماتیک اروپایی به وجود آمد، بیان داشت: آنها که خوب بودند وقتی به ایران آمدند نسبت به شخصیت های ما بی احترامی کردند که بنده به آن فرد نیز انتقاد دارم، اما به من برمی خورد که وقتی یک فرد اروپایی بخواهد توهین کند و جلوی شخصیت ایرانی بلند نشود، آنها آمدند در کشور ما و ما را تحقیر کردند. نماینده تهران ادامه داد: من هیچ امیدی و هیچ تأثیر مثبتی از این رفت و آمدها نمی بینم و نگران این هستم که کم کم با این مراودات و رفت و آمدها مرعوب و شیفته کشورهای اروپایی شویم.
 
حسینیان در پاسخ به این سؤالی درباره احتمال حضور جک استراو در صحن علنی مجلس، گفت: اگر جک استراو به مجلس بیاید من حتما با شعار مرگ بر انگلیس از او استقبال می کنم.

کلید واژه ها: استراو جک استراو


نظر شما :