جزئیات پشت پرده پخش یک برنامه علیه ایران

۱۹ دی ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۹۲۷۱۴۳ سرخط اخبار

به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که طی چند روز آینده برنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران و اعتراضات مردمی شیعیان در شرق عربستان از طریق شبکه های تلویزیونی این کشور پخش خواهد شد.

وب سایت العوامیه که از رسانه های نزدیک به آیت الله شیخ "نمر باقر النمر" چهره سرشناس شیعیان عربستان است، با انتشار مطلبی، جزئیات پشت پرده این برنامه تلویزیونی را فاش کرد.

این وب سایت در مطلب خود نوشت: اخبار و اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که به دستور و سفارش سازمان اطلاعات و امنیت عربستان، برنامه ای کامل در مورد اعتراضات شیعیان در شرق عربستان تهیه و تولید شده و قرار است طی چند روز آینده در شبکه های مختلف تلویزیونی، پخش شود.

در ادامه این مطلب آمده: دستگاه امنیتی عربستان، با هدف جذب بیشترین مخاطب، پخش این برنامه را از برنامه پر مخاطب "برنامج الثامنة" به مجری گری "داوود الشریان" که یکی از پر بیننده ترین برنامه های تلویزیونی در عربستان است، آغاز خواهد کرد.

این مطلب همچنین می افزاید: بر اساس اطلاعاتی که بدست ما رسیده، قرار است یکی از بازداشت شدگان اعتراضات شیعیان در شرق عربستان در برنامه "برنامج الثامنة" حضور یابد و به اصطلاح به پرسش های از پیش تعیین شده مجری این برنامه پاسخ دهد.

وب سایت "العوامیه" در ادامه این مطلب می افزاید: پرسش هایی که در این برنامه مطرح خواهد شد، در سه محور است:

یک: اولین و اصلی ترین محور درباره آیت الله نمر و ضربه زدن به اقدامات، سخنرانی و شخصیت ایشان است. در واقع از طریق این برنامه، افکار عمومی را آماده خواهند کرد تا در آینده آیت الله نمر را محاکمه و مجازات کنند.

دو: محور دوم در مجموع اعتراضات شیعیان شرق عربستان را زیر ذره بین قرار خواهد داد و آن را شورش و طغیان غیر قانونی خواهد نامید. همچنین قرار است به گونه ای موضوع مطرح شود که گویا همه این معترضین اراذل و اوباشی مسلح و خطرناک هستند. هدف از مطرح کردن این محور، از بین بردن حق شرعی و قانونی شیعیان در دست یابی به حقوقشان است.

سه: محور سومی که قرار است در مورد آن پرسیده شود، درباره جمهوری اسلامی ایران است. در واقع مجری خواهد پرسید که آیا معترضین شرق عربستان با ایران ارتباط دارند، و فرد بازداشت شده که چاره ای جز تکرار پاسخ های آماده شده ندارد، خواهد گفت که "بله، اعتراضات شرق عربستان از ایران هدایت می شود یعنی پشت پرده این اعتراضات، توطئه ای خارجی است!".

این مطلب همچنین می افزاید: در واقع در محور سوم، هدف این است که معترضین را فقط شیعه و خارجی نشان دهد تا افکار عمومی سنی معتدل و سلفی های عربستان را علیه شیعیان تحریک کند تا مبادا معترضین سنی و سلفی برای مبارزه علیه حکومت، با شیعیان نزدیک و متحد شوند. از سوی دیگر در این برنامه، بحث به گونه ای پیش خواهد رفت که درگیری ها در سوریه، عراق و دیگر کشورها نیز شیعی – سنی است لذا عربستان باید از گروه هایی مانند "داعش"، "جیش الحر"، "جبهة النصرة" و غیره حمایت کند.

کلید واژه ها: شیعیان شرق عربستان


نظر شما :