صالحی:آغاز تعلیق داوطلبانه غنی‌سازی 20 درصدی

۳۰ دی ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۹۲۷۵۷۵ سرخط اخبار

رییس سازمان انرژی اتمی از آغاز اجرای توافق ژنو و انجام اقدامات هسته ای ایران در روز دوشنبه - 30 دی ماه - خبر داد و گفت اقدامات ایران با اجرای تعلیق داوطلبانه غنی سازی 20 درصد در نطنز و فردو آغاز می شود که این کار تا ظهر امروز به طول می انجامد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی در سخنانی در ساعات اولیه دوشنبه - 30 دی ماه - در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: امروز از نظر ما روزی بلند و طولانی است که طی آن اقدامات ایران برای انجام توافق به انجام می رسد.

وی ادامه داد: تعلیق داوطلبانه غنی سازی 20 درصد در دو آبشار در نظنز و چهار آبشار در فردو صورت می گیرد که قرار است اتصالات بین آبشارها متوقف شود.

صالحی با اشاره به فعالیت های اراک نیز اظهار کرد: بر اساس توافق ژنو، قرار است سوخت این رآکتور به تأسیسات و محوطه رآکتور وارد نشود. بازرسان در دو روز گذشته به انبارها سرکشی کردند و دیدند که در رآکتور و انبارهای آن، آب سنگین وجود ندارد. همچنین آنها بررسی کردند که سوختی به رآکتور انتقال نیافته باشد.

وی ادامه داد: بازرسان به اصفهان رفتند و در آنجا هم روند تولید قرص، میله و مجتمع سوخت را حسابرسی کردند زیرا قرار است بر اساس تعهد ایران در دوره شش ماه اجرای توافق در این زمینه تولیدی صورت نگیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی، اقدام چشمگیر ایران در اجرا توافق ژنو را توقف تولید غنی سازی 20 درصد دانست و گفت: البته غنی سازی 20 درصد تا صبح امروز ادامه دارد.

کلید واژه ها: غنی سازی 20 درصد


نظر شما :